کار آسفالتریزی جادهی ترانزیت زنجان - ابهر نیمهکاره ماند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از نیمه کاره ماندن آسفالتریزی جاده ترانزیت به علت گرانی قیر خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «حافظ باباپور» در جمع خبرنگاران، گفت: ۵ کیلومتر از آسفالتریزی جاده ترانزیت زنجان - ابهر از طرف زنجان انجام شده است که به علت کمبود اعتبارات و گران شدن قیر که در طی دو هفته اخیر ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است، عملیات آسفالتریزی متوقف شد.
وی افزود: نگهداری راهها یکی از حساسترین و پرهزینهترین کارهای ادارهکل راه و شهرسازی است. امسال از محل اعتبارات استانی ۷ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ملی ۵ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است که به علت کمبود نقدینگی عملیات راهداری و آسفالتریزی کند پیش میرود.
باباپور خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ کیلومتر از آزادراه زنجان – قزوین آسفالتریزی شده و امسال نیز ۲۸۸ هزارتن آسفالت جادههای اصلی و آزادراهها انجام شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری را نشان میدهد.
وی اظهار کرد: در حوزهی راه و شهرسازی ۵ پروژهی «مهرماندگار» وجود دارد که یکی از آنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی ایجرود است که بیش از ۹۰ درصد ساختمان آن تکمیل شده است و آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان مجری نیز آسانسور را نصب و قسمتی از رمپ ورودی را مسقف خواهد کرد.
این مقام مسوول تصریح کرد: در پروژههای «مهرماندگار» ۴ پروژه مربوط به حوزه راهست که دو تقاطع غیرهمسطح نورین و سجاس که جزو نقاط حادثهخیز هستند حذف شوند که برای تقاطع نورین حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و تاکنون با پیشرفت ۶۵ درصد ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار داشته است و تقاطع سجاس نیز به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با پیشرفت ۶۰ درصد حدود ۱۵۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار داشته است.
وی یادآور شد: ۷۴ راه روستایی به طول ۴۲۵ کیلومتر باید آسفالتریزی شود که در سطح اعتبارات ملی برای راههای روستایی اعتباری وجود ندارد و این پروژهها استانی هستند. بزرگترین پروژهی «مهر ماندگار» احداث بزرگراه سلطانیه – قیدار- کبودرآهنگ است که حوزهی استحفاظی استان ۱۰۵ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار شده است و با برآوردهای جدید به اعتباری بیش از این میزان نیاز است.
نظرات