عضو کمیسیون عمران: افزایش قیمت مصالح ساختمانی نباید از جیب مردم پرداخت شود

عضو کمیسیون عمران: افزایش قیمت مصالح ساختمانی نباید از جیب مردم پرداخت شود

http://www.bananews.ir/ عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نباید افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جیب مردم پرداخت شود گفت: باید در مورد افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به مردم پاسخگو بود و این رشد قیمت را از طریق اعطای تسهیلات جبران کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا خسروی اظهار داشت: اشکال موجود در بخش صنعت و ساختمان این است که هنوز به شکل عملیاتی مشخص نیست که چند درصد قیمت تمام شده مسکن متاثر از مصالح ساختمانی مختلف است و افزایش قیمت هر یک از این مصالح تا چه اندازه بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در ماههای اخیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر تاثیر گذاشته است و پیمانکاران نیز متحمل افزایش قیمت ها شده‌اند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مردم که با انجام هزینه‌ای اقدام به خریداری مسکن مهر کرده‌اند، نباید افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از جیب خود پرداخت کنند و باید دولت این رشد قیمت را از طریق اعطای تسهیلات جبران کند.

خسروی با اشاره به اینکه ساختمان سازی در ایران هنوز شکل نیمه صنعتی نیز نیافته است، گفت: زمانی می توانیم به صورت قطعی قیمت مسکن مهر را مشخص کنیم که در پروسه صنعتی سازی ساختمان به مفهوم واقعی آن وارد شویم و این در حالی است که در بحث صنعتی سازی ساختمان در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد وارد شده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: اگر در صنعتی سازی ساختمان به صورت کامل و تمام و کمال وارد شویم و قراردادهایی که منعقد می شود شکل واقعی داشته باشد، هیچ نوسانی در قیمت مسکن و بروز نمی کند و این از جمله مسائلی است که در مسکن مهر مغفول مانده است 

    نظرات