آخرین وضعیت ساخت و ساز پروژه‌های راه و ترابری استان تهران

آخرین وضعیت ساخت و ساز پروژه‌های راه و ترابری استان تهران

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از آخرین وضعیت ساخت و ساز پروژه‌های راه و ترابری استان تهران سخن گفت‌ و تصریح کرد: با وجود کمبود بودجه شدید این پروژه‌ها را پیش می‌بریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا در بیان پروژه‌های در دست اقدام حوزه‌ راه در استان تهران گفت: کار چهار خطه کردن ۳۰ کیلومتر از محور فیروز‌کوه - سمنان در ۱۲ کیلومتر آغاز شده که هشت کیلومتر آن آماده‌ی بهره‌برداری است.

وی افزود: پنج کیلومتر از محور ایوانکی به آبسرد به صورت چهار خطه آماده شده است. در حوزه دماوند و فیروزکوه نیز ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی جدید به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.

قائم مقام وزیر راه در استان تهران به پروژه‌های حوزه شمال شرق تهران نیز اشاره و اظهار کرد: محور قوچک به سمت لشکرک چهار خطه شده و با نصب سیستم روشنایی ایمن‌سازی آن تکمیل شده و در حال بهره‌برداری از آن هستیم.

وی با بیان این‌که محور لشکرک به سمت زرد‌بند نیز چهار خطه شده است گفت: قسمت کوچکی از این محدوده در منطقه حاجی آباد باقی‌مانده که چهار خطه‌کردن آن در دست اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در شهرستان پاکدشت کار در کنار‌گذر جنوبی این شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر در حال انجام است که پنج کیلومتر آن به روسازی رسیده است اما به دلیل اعتبار کار به کندی انجام می‌شود.

واحدی به پروژه بزرگراه پاکدشت به شهید بابایی اشاره کرد و یاد‌آور شد: فاز یک این طرح به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا توسط پیمانکار است که باید با حل مسائل امنیتی در محدوده‌ی پارچین آن را ادامه دهیم.

او اظهار کرد: پروژه پیشبرد شریف‌آباد از دیگر امور در دست اقدام است که ۱۲ کیلومتر طول دارد و طی هفته‌های آینده ۱۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می‌رود. این پروژه با توجه به پرحادثه بودن محور به کاهش سوانح کمک می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به پروژه شش خطه‌کردن محور چیتگر که به پایان رسیده است، به عنوان یکی از پروژه‌های راهگشا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: احداث میدان سپاه به عنوان تقاطعی حساس طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد که علی‌رغم محدودیت اعتبار به این مهم نائل می‌شویم.

واحدی با اشاره به وجود معارض در محور امام حسین (ع) به فرارت در شهرستان شهریار افزود: در این محور به روش جدید RCC کار انجام می‌شود که در مراحل پایانی قرار دارد و تا قسمتی که معارض وجود ندارد، پروژه پیش‌رفته است.

قائم مقام وزیر در استان تهران در بیان پروژه‌های حوزه شهرستان ورامین نیز از احداث جاده آنتنی در پیشوا به قم - گرمسار یاد کرد و ادامه داد: احداث جاده آنتنی جواد‌آباد به قم - گرمسار نیز در حال انجام است.

وی درباره‌ی ایمن‌سازی محور قم - گرمسار گفت: در محدوده ۶۰ کیلومتری در حوزه استان تهران اصلاح شیب شیروانی جاده، نصب علائم ایمنی و حفاظ مناسب از جمله اقدامات انجام شده است.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان ری نیز کمربندی تهران به اسماعیل‌آباد در ۱۳ کیلومتر به پایان رسیده است و فاز یک ایمن‌سازی میدان غنی‌آباد نیز تمام شده است.

او به تقاطع غیرهم‌سطح غنی‌آباد در شهرری که در دست احداث است و چهار خطه‌کردن محور حسن‌آباد به وهن‌آباد و رباط کریم اشاره کرد و گفت: ۸٫۵ کیلومتر از این دو محور زیر بار ترافیکی رفته است و یک کیلومتر باقی‌مانده آن به دلیل معارض هنوز انجام نشده است.

واحدی خاطر نشان کرد: معارضان یک کیلومتر باقی‌مانده از محور‌های وهن‌آباد و رباط‌ کریم در شهر ری سه معارض حقیقی و یک دامداری هستند که با کمک مقام قضایی شهرستان در حال رفع مشکلات هستیم.  

    نظرات