تاکید استاندار خوزستان بر توجه بیشتر به موضوع مهندسی رودخانه

تاکید استاندار خوزستان بر توجه بیشتر به موضوع مهندسی رودخانه

http://www.bananews.ir/ استاندار خوزستان با اشاره به این که حدود ۵۰ درصد روستاهای خوزستان در جوار آب قرار گرفته‌اند، گفت: به دلیل مسائل سکونت‌گاهی و نقش رودخانه‌ها در زندگی مردم استان، به نوعی همیشه مساله مربوط به آب در جلسات مختلف استان مدنظر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جعفر حجازی در نهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه که امروز (سوم بهمن‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اقلیم کشور ما خشک و نیمه‌خشک است و باید به موضوع مهندسی رودخانه‌ای توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: باید در خصوص چگونگی بهره‌برداری از آب‌ها و استفاده بهتر از آب، با درنظر گرفتن مسایل زیست محیطی، بررسی و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

حجازی تصریح کرد: بحث مهندسی رودخانه همواره مطرح بوده‌است و علم ما باید در زمینه رودخانه‌ها نسبت به گذشته بیشتر شود.

وی عنوان کرد: بسترها و شرایط رودخانه‌ای در استان، کشور و دنیا تغییر می‌یابد و با توجه به تغییرات شرایط رودخانه‌ها، باید در زمینه مهار، مهندسی، مطالعات، نظارت و بهره‌برداری‌ها به‌روز شویم.

حجازی ادامه‌داد: امروز ابزارها و شرایط برای تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به رودخانه‌ها بسیار بیشتر از گذشته فراهم و کار آسان شده‌ است. شرایط ما به سمتی می‌رود که باید نگاه جدیدی به موضوع رودخانه داشته باشیم.

استاندار خوزستان اظهارکرد: وظیفه ما کمک به برگزاری این سمینار است و در نهایت باید از دستاوردهای این سمینار در برنامه‌ریزی‌های بخش آب استان استفاده کرد. 

    نظرات