افزایش ظرفیت بنادر به ۱۸۰ میلیون تن تا پایان سال

افزایش ظرفیت بنادر به ۱۸۰ میلیون تن تا پایان سال

http://www.bananews.ir/ رییس سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ظرفیت بنادر به ۱۸۰ میلیون تن تا پایان سال خبرداد و گفت: در ۹ ماهه امسال جابه‌جایی کالا در بنادر پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عطاالله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۹۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه حجم کالاهای جابه‌جا شده در بنادر کشور شامل کالاهای کانتیری و فله‌ای می‌شود خاطرنشان کرد: حجم کالای جابه‌جا شده از بنادر کشور طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: تا سال ۱۳۹۴ و زمان پایان برنامه پنجم توسعه، ظرفیت بنادر باید تا ۲۱۰ میلیون تن افزایش یابد.

صدر افزود: درحال حاضر ظرفیت بنادر کشور ۱۷۲ میلیون تن است و امیدوارم تا پایان سال با توجه به طرح توسعه بنادر این رقم به ۱۸۰ میلیون تن برسد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه بنادر از ابتدای برنامه پنجم توسعه تاکنون طبق زمانبندی پیش‌رفته و در برخی موارد از برنامه تعیین شده جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱ بندر اصلی در کشور وجود دارد اظهار کرد: ۶۰ بندر کوچک و چند منظوره در سواحل جنوبی کشور به مجموعه بنادر ایران اضافه می‌شود تا با این امکانات بتوانیم به اهداف توسعه‌ای دست یابیم. 

    نظرات