با تکمیل دو تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث، مشکل کشف رود حل خواهد شد

با تکمیل دو تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث، مشکل کشف رود حل خواهد شد

http://www.bananews.ir/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با تکمیل دو تصفیه خانه جدید فاضلاب، تا دو سال آینده، مشکل تخلیه فاضلاب خام در کشف رود حل خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس سید حسن شاه عالمی با بیان این مطلب افزود: تا پایان سال ۹۲ تمامی شبکه‌های فاضلاب مشهد به اتمام می‌رسد و با ساخت دو تصفیه خانه جدید خین عرب و التیمور دیگر شاهد فاضلاب خام جاری شده در کشف رود نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه روند ساخت این تصفیه خانه‌ها در حال حاضر با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت در حال انجام است، تصریح کرد: با در مدارا قرار گرفتن این دو تصفیه خانه ظرفیت تصفیه خانه‌های مشهد به ۲۵۰ هزار متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

مهندس شاه عالمی در ادامه به مشکل کمبود ۳۰ درصدی آب مشهد در سال ۸۵ اشاره و افزود: تا سال ۸۵ شهر مشهد با ۶۰۰ هزار مشترک با معضل کمبود آب و جیره‌بندی مواجه بود، اما هم اکنون با گذشت ۶ سال و افزایش دو برابری جمعیت فشار متوسر شهر حدود یک اتمسفر نسبت به سال ۸۵ ارتقاء یافته و مساله کمبود آب در دومین کلانشهر ایر ان به میزان زیادی مرتفع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و موثر بودن تبصیره‌ی سه قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری در روند اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: در سال ۸۷ که آب سد دوستی به مشهد رسید هیچ ردیف بودجه‌ای برای توزیع آب سد دوستی در سطح شهر و جود نداشت، که با تصویب این مصوبه در شورای اسلامی شهر مشهد، آبرسانی در ۷۰۰ نقطه شهر اصلاح و توسعه یافت و فشارهای داخل مناطق اصلاح شد.

وی با بیان اینکه کل اعتبار در سال ۹۱ یک میلیارد تومان بوده، افزود: این درحالی است که در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب تعریف کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آبفا تصریح کرد: ۵۹ میلیارد تومان باقی مانده از محل فروش انشعابات، صرفه‌جویی و از محل این ردیف‌ها تامین شده است.

مهندس شاه عالمی با اشاره به انتقال آب سد ارداک به شهر مشهد افزود: آب این سد ۴۰ میلیارد تومان هزینه وارد مشهد شد که اکنون برای توزیع و توسعه شبکه آن در غرب شهر با مشکلاتی روبه رو هستیم.

وی با تاکید به خدمت‌رسانی در مناطق محروم، گفت: تمرکز شبکه‌های فاضلاب شرکت آبفا در سالهای اخیر در مناطق چهار و پنج جمعیتی بوده و هم اکنون در مناطق سیدی، گلشهر، طبرسی و التیمور در حال تکمیل شبکه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در پایان با تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای شهر همواره یار و مددکار صنعت آب بوده و توفیقاتی را که در آبرسانی و ارائه خدمات در سطح شهر به دست آورده‌ایم مرهون حمایت‌های بی‌دریغ اعضای شورای شهر از شرکت آبفا است. 

    نظرات