رویای پل خلیج فارس با همت مهندسان ایرانی به واقعیت پیوست

رویای پل خلیج فارس با همت مهندسان ایرانی به واقعیت پیوست

http://www.bananews.ir/دستیار ویژه رییس جمهوری و رییس ستاد مهرماندگار کشور گفت: رویای اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی از طریق پل خلیج فارس با همت بهترین تیم مهندسی ایران اعم از پیمانکاران و مشاوران نخبه کشور به واقعیت پیوسته است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از پروژه های مهر ماندگار شهرستان قشم در جمع خبرنگاران افزود: سالیان سال در تکنولوژی ساخت، تامین منابع و مسائل زیست محیطی و منطقه ای طرح احداث این پل که یکی از طرح های برجسته مهندسی جهان محسوب می شود، تردیدهایی وجود داشت، اما با بکارگیری تیم مذکور و طبق برنامه ریزی انجام شده در اول سال ۹۱، عملیات طراحی و اجرایی این پروژه به خوبی پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه این پل دارای شش پایه اصلی(کیسون) متشکل ازقطعاتی به وزن افزون بر دوهزار و ۵۰۰تن است، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این پایه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و ساخت ۱۰۰شمع از ۶۰۰شمع این پل نیز تاکنون به اتمام رسیده و بقیه هم به سرعت درحال ساخت است.

دستیار ویژه رییس جمهوری با درخواست از مجریان این پروژه عظیم ملی مبنی بر تسریع هرچه بیشتر در اجرای آن، اظهار امیدواری کرد مردم ایران در سال ۹۲با خودرو خود از روی این پل عبور کنند.

پل خلیج فارس به عنوان محور شاخص طرح شبکه جامع ارتباطی جزیره قشم با سرزمین اصلی بین بندر لافت در جزیره قشم و بندر پل در سرزمین اصلی به طول دوهزار و ۶۰۰متر و عرض عرشه ای معادل ۳۱متر و ۵۰سانتیمتر ساخته می شود.

براساس این گزارش رییس ستاد مهر ماندگار کشور از پروژه ˈتولید برق و آب همزمانˈبه عنوان یکی دیگر از پروژه های مهر ماندگار جزیره قشم نام برد و گفت: این پروژه که با یک سیستم بسیار نوین برای اولین بار در ایران اجرا می شود از نظر اجرایی بالای ۹۰درصد پیشرفت کرده است.

به گفته محرابیان این پروژه تا اردی بهشت سال ۹۲با تولید حداکثر۵۰مگاوات برق و روزانه ۱۸هزار مترمکعب آب، آماده بهره برداری است.

وی همچنین از نزدیک شدن به مراحل انتهایی عملیات اجرایی بزرگ ترین شبکه آبرسانی روستایی کشور در جزیره قشم به طول ۸۰۰کیلومتر به عنوان مکمل این پروژه خبر داد و گفت: با نصب یک ایستگاه پمپاژ و تکمیل شش پمپاژ دیگر، امیدواریم این شبکه همزمان با اتمام پروژه ˈتولید برق و آب همزمانˈ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا رییس ستاد مهرماندگار کشور درباره نتیجه بازدید خود از بیمارستان منطقه آزاد قشم به عنوان سومین پروژه مهرماندگار جزیره قشم نیز گفت: در اولین بازدیدم از این بیمارستان نسبت به اتمام این پروژه در مدت مقرر تردید داشتم، ولی در بازدید امروز پیشرفت ساخت آن را بسیار مطلوب دیدم و اجرای این پروژه طبق برنامه پیشرفت داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد عملیات ساختمانی و تاسیساتی این بیمارستان که برای مردم این جزیره اهمیت بالایی دارد هرچه سریع تر به اتمام برسد وبهره برداری از آن در نیمه اول سال ۹۲آغاز شود.

عملیات اجرایی فاز دوم این بیمارستان ۹۶تختخوابی با زیربنا ۱۵هزار مترمربع در خرداد ۹۱شروع شده و تاکنون افزون بر ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این بیمارستان با ۱۹بخش از جمله اورژانس، درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، ˈسی سی یوˈ، ˈآی سی یوˈ، ˈام آر آیˈ، زایمان، اعمال جراحی، کودکان، زنان و دندانپزشکی توسط سازمان منطقه آزاد قشم دردست احداث است.

دستیار ویژه رییس جمهوری برای بازدید از پروژه های مهر ماندگار شهرستان قشم شامگاه سه شنبه وارد جزیره قشم شد .

    نظرات