نبود سازندگان صاحب صلاحیت، مهمترین مشکل ساخت و ساز است

نبود سازندگان صاحب صلاحیت، مهمترین مشکل ساخت و ساز است

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مهمترین مشکل ساخت و سازهای امروزی را نبود سازندگان صاحب صلاحیت دانست و گفت: سازندگان دانش کافی در این صنعت را ندارند که باعث ساخت و سازهای نادرست و ریزش ساختمان‌ها و گود برداری‌های غیر اصولی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید غفرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نبود سازنده صاحب صلاحیت، نداشتن توجه کافی ناظران در صورت حضور هنگام ساخت و ساز و همچنین توجه نکردن به تذکرات لازم بر مشکلات ساخت و ساز ساختمان‌ها افزوده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه یکی از راه حل‌های ساخت آپارتمان ایمن، وجود خاک و پی مناسب است گفت: آزمایشگاههایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، زمانی مسئولیت همکاری با ساخت و سازها را بر اساس نیاز مالک یا کارفرما دارند که از سوی سازنده درخواست داده شده باشد چراکه این آزمایشگاه خدماتی همچون مکانیک خاک، بتن و فولاد را بر اساس نیاز مراجعان ارائه می‌کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: این آزمایشگاهها از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان مجوز گرفته‌اند و صلاحیت ارائه خدمات در بخش ژئوتکنیک، بتن و فولاد را دارند.

وی با اشاره به آغاز بازرسی از ساختمان‌های درحال ساخت و جلوگیری از ساخت و سازهایی که منجر به ریزش و خسارت می‌شوند گفت: این مشکلات در حال بررسی هستند.

غفرانی ادامه داد: در سامانه‌ای که از اول اسفندماه راه‌اندازی می‌شود، مهندسان از سوی سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران معرفی خواهند شد و براساس مالکان دیگر نمی‌تواند مهندس ناظر را خود انتخاب کنند تا شاهد چنین مشکلاتی در ساخت و ساز باشیم.

    نظرات