آخرین آمار مصدومان زلزله ۴٫۷ ریشتری هریس و ورزقان

آخرین آمار مصدومان زلزله ۴٫۷ ریشتری هریس و ورزقان

http://www.bananews.ir/مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: دو مصدوم زلزله ۴٫۷ ریشتری عصر روز گذشته هفتم بهمن ماه در هریس به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز و یک نفر از مصدومان ورزقان به بیمارستان شهدای تبریز انتقال داده شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شهرستان هریس ۱۱ نفر در اثر وحشت ناشی از زلزله دچار مشکلات عصبی و فشار خون شده و یا هنگام فرار زمین خورده و دچار شکستگی شده و به بیمارستان هریس منتقل شدند که دو نفر از آنها به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۱۳ نفر دیگر نیز به دلیل همین مشکلات، آسیب جزیی دیده بودند که به صورت سرپایی درمان شدند.

حسینقلی‌زاده گفت: در شهرستان ورزقان نیز حدود ۱۰ نفر دچار مصدومیت شده بودند که یکی از آنها دست خود را از هول زلزله در دستگاه علف خرد کن بریده بود که به بیمارستان شهدای تبریز انتقال داده شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مناطق هیچ کس در اثر ریزش آوار مصدوم نشده است و اغلب مصدومیت‌ها ناشی از ترس و فرار افراد رخ داده است، از اعزام سه دستگاه آمبولانس به شهرستان ورزقان، خبر داد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این زمین‌لرزه در تبریز نیز احساس شده بود، آمبولانس‌های این مرکز، بمنظور کاهش بار روانی مردم، در سطح شهر تبریز و در چهارراه‌ها، در حال تردد هستند، تا در صورت نیاز شهروندان، خدمات لازم را ارائه دهند.

هیچ‌یک از خانه‌ها و اماکن روستاهای هریس آسیب ندیده است

داریوش مرادی، فرماندار شهرستان هریس نیز با تاکید بر اینکه هیچ یک از خانه‌ها و اماکن روستاهای زلزله‌زده در هریس بر اثر زمین‌لرزه ۴٫۷ ریشتری عصر شنبه آسیب ندیده‌اند به ایسنا اظهار کرد: مردم شهرستان بر اثر این زمین‌لرزه وحشت‌زده شده و همگی از کانکس‌ها و خانه‌های خود خارج شدند.

وی تاکید کرد: هم اکنون تمامی اهالی مناطق زلزله زده در منازل بازسازی شده خود یا در کانکس زندگی می کنند و هیچ کدام از آنها ساکن چادر نیستند.

در ورزقان نیز خسارتی گزارش نشده است

محرم فروغی، فرماندار ورزقان نیز در این خصوص به ایسنا گفت: بر اثر این زمین‌لرزه هیچ نوع آسیب جدی به مناطق مسکونی قدیمی یا بازسازی شده و سایر اماکن در این شهرستان وارد نشده و حدود ۱۰ نفر دچار مصدومیت شدند.

حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از اعزام ۱۶ امدادگر در قالب چهار تیم ارزیاب به روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و هریس خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش موسسه ژئو فیزیک تهران این زلزله در ساعت ۱۸:۴۰:۴۷ ثانیه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین به مرکزیت ورزقان به وقوع پیوست و این زلزله در شهرستان تبریز و برخی شهرستانهای دیگر استان نیز احساس شد.

    نظرات