دو نقطه تهران بورس خرید مسکن

دو نقطه تهران بورس خرید مسکن

http://www.bananews.ir/تحلیلی که دو هفته پیش‌ درباره بازدهی ملکی برخی مناطق تهران با توجه به میانگین قیمت مسکن در کل این کلانشهر و همچنین تفاوت بین نرخ‌رشد قیمت در مناطق مختلف ارائه کرد، روز گذشته با اعلام حجم منطقه‌ای خرید‌وفروش واحدمسکونی در تهران، مورد تایید قرار گرفت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خرید‌وفروش آپارتمان‌های مسکونی در تهران نشان می‌دهد: دو نقطه پایتخت محل بیشترین نقل‌وانتقالات ملکی است و نقاطی که جزو گرانترین و لوکس‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شوند در رتبه‌های میانی جدول حجم‌معاملات قرار دارند.

سامانه رهگیری معاملات مسکن با استناد به حجم قراردادهایی که بنگاه‌های املاک هر منطقه از تهران در دوره ۸ ماه اخیر برای فروش واحدمسکونی، تنظیم و ثبت کرده‌اند، مناطق ۲۲گانه تهران را با معیار «بیشترین حجم معاملات» رده‌بندی کرده است.
در این رده‌بندی مشخص شده، رتبه اول بیشترین خرید و فروش آپارتمان مسکونی به منطقه ۵ اختصاص دارد و منطقه۴ با اختلاف ناچیز، در رتبه‌دوم قرار دارد.
مناطق ۱ و ۳ و ۶ نیز در رتبه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم قرار دارند.
دنیای‌اقتصاد پیش‌تر اعلام کرده بود: مناطق ۴ و ۵ به دو دلیل از جذابیت بیشتری در مقایسه با سایر مناطق برای خرید مسکن برخوردار است. در این دو نقطه از یک‌سو فراوانی واحدمسکونی نوساز با متراژ‌های مناسب برای متقاضیان خرید مسکن که این روزها قدرت مالی بالایی ندارند، امتیاز محسوب می‌شود و از سوی دیگر قیمت‌ها در این دو منطقه نزدیک به قیمت‌میانگین کل شهر است با این تفاوت که نرخ رشد قمیت در آنها بیشتر از سایر نقاط شهر است که این نیز امتیاز دیگر مناطق ۴ و ۵ به حساب می‌آید.
این دو ویژگی، اما در ماه‌های اخیر مورد توجه متقاضیان مسکن قرار گرفته طوری که عمده معاملات ملک مسکونی در این دو منطقه متمرکز شده است.

ایسنا در این باره گزارش داده است: در ۸ ماه منتهی به دی‌ماه امسال در منطقه۵ تهران بیش از ۱۹ هزار مبایعه‌نامه و در منطقه۴ بیش از ۱۶ هزار مبایعه‌نامه برای خریداران مسکن تنظیم و امضا شده است.

    نظرات