اجرای طرح ملی «بررسی اثرات اقلیمی و مدیریت خشکی و خشکسالی» در دانشگاه سمنان

اجرای طرح ملی «بررسی اثرات اقلیمی و مدیریت خشکی و خشکسالی» در دانشگاه سمنان

http://www.bananews.irمعاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از مشارکت این دانشگاه در اجرای دو طرح ملی با پیشنهاد وزارت علوم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: یکی از این طرح‌ها برنامه‌ریزی برای تهیه و رشد سیلیکون در فناوری سلول‌های خورشیدی است که به صورت کنسرسیومی بین پژوهشگاه مواد و انرژی دانشگاه صنعتی شریف، تربیت مدرس و دانشگاه سمنان انجام می‌شود.

سعدالدین افزود: با اجرای این طرح یک فناوری کامل و بومی در حوزه سلول‌های خورشیدی که مورد استفاده صنعت قرار گیرد، ایجاد خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان، بررسی اثرات اقلیمی و مدیریت خشکی و خشکسالی را دیگر طرح کلان ملی اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه سمنان اولین دانشگاه در کشور است که دارای دانشکده کویرشناسی است، این طرح به دانشگاه سمنان واگذار شده تا با کمک اعضای هیات علمی آن که تا کنون در پروژه‌های ملی مشارکت داشته‌اند، اجرا شود.

سعدالدین اجرای طرح‌های ملی برای رفع مشکلات کلان کشور و رفع نیاز به تکنولوژی‌های جدید در آینده را از سیاستهای وزارت علوم برای اجرای این طرحها عنوان و خاطرنشان کرد: با بومی شدن دانش هر یک از این طرح‌ها کشورمان از بیگانگان بی نیاز خواهد شد و به استقلال خواهیم رسید.

    نظرات