بودجه شهرداری تهران به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید

بودجه شهرداری تهران به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید

http://www.bananews.ir/بودجه‌ شهرداری تهران از حدود یک‌هزار میلیارد تومان در طول هفت سال گذشته به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران روز دوشنبه در هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگو، اظهار کرد: امروزه حوزه برنامه‌ریزی شهری در دو بخش در جلسه‌ شورای گفت‌وگو مطرح شد که بخش اول آن مربوط به ماموریت‌های هفت‌گانه‌ای بود که در شهر تهران متناسب با شاخص‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، مطرح شد.

وی این ماموریت‌های هفت‌گانه را شامل شهرسازی و معماری، حمل‌ونقل و ترافیک، زیرساخت‌های شهری، حوزه هوشمندی، مالی و اعتباری، حوزه ایمنی شهری و خدمات شهری بیان کرد و همچنین گفت: در محتوای گزارشی که امروز ارائه شد، بودجه‌ شهرداری تهران از حدود یک‌هزار میلیارد تومان در طول هفت سال گذشته به بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و این تاثیر‌گذاری که از محل خودگردانی بوده‌، نشان می‌دهد که از پول مردم به عنوان یک امانتدار خوب در هفت حوزه فوق استفاده شده‌ است.

هاشمی درباره‌ بخش دوم گزارش امروز شهرداری در شورای گفت‌وگو تصریح کرد: بر اساس احکام برنامه‌ پنجم توسعه مرتبط با مدیریت شهری در قانون بودجه سال ۹۱ برنامه‌ریزی‌هایی شده‌ و تکالیفی را در حوزه مدیریت شهری برای شهرداری تهران رقم زده است.

وی با اشاره به احکام برنامه پنجم توسعه در حوزه مدیریت شهری و قانون برنامه بودجه ۹۱، گفت: در بودجه ۹۱ و برنامه پنجم تکالیفی برای دولت و همچنین شهرداری دیده شده که بخشی از آنها محقق شده و بخشی دیگر هم هنوز محقق نشده است؛ به عنوان مثال در قانون بودجه ۹۱ دو ردیف یکی از محل یارانه‌های بلیت حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و دیگری از محل عمرانی مترو ۴۲ میلیارد تومان از سرجمع کل یک‌هزار میلیارد تومان مصوب در قانون بودجه‌ کشور، محقق شده است.

 

هاشمی با بیان این‌که امیدواریم مابقی تکالیف مرتبط با مدیریت شهری تا پایان سال محقق شود، اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری برای این منابع برنامه‌ریزی کرده است و براساس آن برنامه‌های خود را پیش می‌برد، در غیر این صورت یا انحراف از بودجه باید داشته باشیم و یا اینکه ین منابع از محل‌های دیگر تامین شود.

وی در پایان گفت: همچنین در بودجه سال ۹۲ این درخواست را از رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که توجه ویژه‌ای به حوزه مدیریت شهری شود، چرا که بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها هستند و شهرداری‌ها بزرگ‌ترین دستگاه‌های اجرایی در شهرهای خود هستند و اختصاص بودجه به آن باعث امیدواری مردم و افزایش هماهنگی بین بخش خصوصی در زمینه‌ خدمات شهری می‌شود.

    نظرات