تمام مدارس تخریبی تهران تا سه سال دیگر ایمن می‌شوند

تمام مدارس تخریبی تهران تا سه سال دیگر ایمن می‌شوند

http://www.bananews.ir/مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در صورتی که اعتبارات تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تامین و تخصیص داده شود، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس تخریبی و غیراستاندارد تهران بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نبیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از سال ۸۵ تا کنون حدود ۴۵۲۰ کلاس تخریبی در تهران بازسازی و ۴۵۰۰ کلاس نیز مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌های تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در منطقه ۱۰ صورت گرفته است، اظهار کرد: روند استاندارد سازی فضاهای آموزشی تهران ادامه دارد و به هر میزان که اعتبار تخصیص یابد با سرعت قانون تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس ناایمن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: در صورتی که اعتبارات تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تامین و تخصیص داده شود، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس تخریبی و غیراستاندارد تهران مطابق با آخرین آیین‌نامه زلزله بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد تا دانش‌آموزان تهرانی در کلاس‌های ایمن و استاندارد تحصیل کنند.

همچنین مرتضی رییسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان مقاومت مدارس کشور در برابر زلزله گفت: مدارسی که در کشور بر اساس آیین نامه‌های زلزله طراحی شده باشند، در زلزله‌های شدید و خیلی شدید تلفات جانی نخواهند داشت.

وی افزود: مدارسی که در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی مقاوم سازی شده‌اند نیز مشکلی نخواهند داشت و حتی مقاومت آنها از ساختمانهای جدیدالتاسیس نیز بالاتر خواهد بود.

رییسی تصریح کرد: ساختمانها و مدارسی که اصول و مبانی زلزله در طراحی و اجرای آن مورد استفاده قرار گرفته، قطعا ایمن و استاندارد نبوده و سازمان نوسازی مدارس نیز آنها را تایید نمی‌کند و انتظار نداریم که این ساختمانها مقاومت داشته باشند و چه بسا تلفات جانی هم خواهند داشت.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سالهای اخیر مدارسی که در قالب مقاوم سازی و تخریب و بازسازی طرح‌های آن اجرایی شده است، از مقاومت خوبی برخوردار بوده و کاملا ایمن هستند.

    نظرات