آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه

آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه

http://www.bananews.irمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در نیمه غربی و شمالی کشور است که بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج در برخی مناطق شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از اواخر سه‌شنبه بتدریج در جنوب غرب، غرب و روز چهارشنبه در مرکز و دامنه‌های البرز از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی بعد از ظهر روز چهارشنبه در شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور موجب بارش شده و بتدریج از کشور خارج می‌گردد. در این مدت در برخی نقاط جنوب غرب،‌غرب، جنوب و بتدریج در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارش دیگری به کشور در جنوب غرب و غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و بتدریج روز جمعه کل نیمه غربی، جنوب مرکز، شرق، شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. در این مدت نیز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه بعد از ظهر روز شنبه در نوار شرقی و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس در رزو چهارشنبه آسمان تهران قسمتی ابری در اواخر وقت به تدریج ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت ابری در اوایل شب با بارش باران و برف و وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

    نظرات