جایگاه ویژه «انزلی» در حمل‌و‌نقل بین‌المللی

جایگاه ویژه «انزلی» در حمل‌و‌نقل بین‌المللی

http://www.bananews.irباتوجه به اینکه ۹۳ درصد از حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران از طریق دریا صورت می‌گیرد، مناطق آزاد متصل به دریا مزیت مضاعفی برای کشور قلمداد می‌شوند که در این میان منطقه آزاد انزلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا نادری، معاون گمرکی گمرک ایران در نشست تخصصی با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مدیران زیرمجموعه منطقه آزاد انزلی، مناطق آزاد را ظرفیت ممتاز کشور برای توسعه مبادلات بین‌المللی دانست و گفت: با توجه به معافیت‌ها و مزایای قانونی، مناطق آزاد می‌توانند نقش بسزایی در حمایت از صادرکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی در شرایط کنونی کشور ایفا کنند.
وی رویکرد دولت را بهره‌گیری و فعال‌سازی تمامی ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد دانست و اظهار کرد: برای رفع مشکلات و مسائل قانونی در مسیر توسعه فعالیت‌های صادراتی فعالان اقتصادی داخلی و خارجی آماده هرگونه همکاری هستیم.
وی با اشاره به اینکه شفاف سازی و اعمال قانون معافیت مالیاتی کالاهای تولیدی با مواد اولیه خارجی در مناطق آزاد مورد تصویب قرار گرفته، افزود: اعمال این مصوبه قانونی موجود در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، نقش بسزایی در رونق فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی در این مناطق خواهد داشت. معاون گمرکی گمرک ایران افزود: با اجرای این قانون تولید کالاهای وارداتی به کشور در مناطق آزاد برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز توجیه اقتصادی خواهد داشت، موضوعی که باعث انتقال تکنولوژی و رونق فضای تولید می‌شود.
به گفته نادری؛ منطقه آزاد انزلی سکوی پرتاب استان گیلان برای توسعه و ایفای نقش موثرتر در ترانزیت بین‌المللی است.
وی گفت: گیلان در حوزه‌های مختلف صنعتی، تجاری، گردشگری و ترانزیتی نسبت به استان‌های همجوار دارای پتانسیل بیشتری است و امکان بهره‌گیری از مزایای متعدد منطقه آزاد انزلی نیز جذابیت مضاعفی برای حضور سرمایه‌گذاران در این استان ایجاد کرده است.

    نظرات