مشاور وزیر نیرو:نیازی به تخلیه آب سد گتوند نیست

مشاور وزیر نیرو:نیازی به تخلیه آب سد گتوند نیست

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر نیرو گفت: نیازی به تخلیه آب سد گتوند نیست و چنین بحثی وجود ندارد و فعالیت در این سد با مدیریت قوی‌تر و با ابزارهای مختلفی ادامه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ معمولا پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و نرخ انحلال آب در سد گتوند بحث جدیدی نیست و از ابتدای کار دنبال شده است.

وی افزود: بحث انحلال آب در مباحث علمی مشاور گنجانده شده بود و نتیجه‌گیری و راهکارهای خوبی برای آن پیش‌بینی شد.

عطارزاده تصریح‌کرد: پروژه سد گتوند به اتمام رسیده است و در حال حاضر مدیریت بهره‌برداری از آن آغاز شده است. مدیریت بهره‌برداری در سد گتوند، مدیریت ساده‌ای نیست و بسیار پیچیده است و باید با دقت و کنترل‌های لازم همراه باشد.

مشاور وزیر نیرو با بیان این‌که حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد گتوند صرف شده است با اشاره به اظهارنظرهای اخیر مبنی بر تخلیه آب سد، خاطرنشان‌ کرد: نظر بازرسی جدای از نظر علمی ما است. دائما جلسات مختلفی برگزار می‌شود.

عطارزاده اظهارکرد: بحث انحلال نمک از ابتدا در خصوص سازند گچساران مطرح بوده و این قصه ادامه دارد اما ما با کنترل‌های لازم در خروجی‌ها، ورودی و حجم آب سد، این مساله را کنترل می‌کنیم؛ البته پوشش رسی نیز نرخ انحلال را کم می‌کند و آن را به تاخیر می‌اندازد.

    نظرات