پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران راه

پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران راه

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت ساخت با اشاره به بهره‌برداری از ۴۲۴ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر آزاد‌راه در دهه فجر، از پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار در بزرگراه تهران-فیروزکوه-قائم‌شهر-ساری خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره عملیات تکمیل بزرگراه تهران ـ رودهن ـ فیروزکوه ـ قائم شهر ـ ساری، اظهار داشت: این مسیر بزرگراهی مسیر اصلی و شریانی حیاتی در شمال کشور است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه پیشرفت مطلوبی دارد، ادامه داد: سال گذشته مسیر بزرگراه از تهران تا فیروزکوه بهره‌برداری شد، امسال هم از فیروزکوه تا گردنه گدوک حوالی پل سفید افتتاح و گردنه صعب‌العبور و برف‌خیز گدوک حذف شد.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر از پل سفید تا قائم شهر عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه در قالب ۵ قطعه با پیشرفت مطلوبی درحال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ۶ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار را در این پروژه پرداخت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه بزرگراهی تا قبل از دولت دهم، تکمیل و بهره‌برداری شود.

* اجرای ۹ پروژه آزادراهی و ۱۸ پروژه بزرگراه و راه اصلی در قالب مهر ماندگار

صادقی با اشاره به اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وظایف حاکمیتی سنگینی که همان ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است بر عهده دارد، گفت: این پروژه‌های پرهزینه نیازمند بودجه قابل توجه و سنگینی است که تامین منابع از راه‌هایی جز بودجه دولتی را غیرقابل اجنتاب می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رویکرد اصلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در راستای کاهش تصدی‌گری ‌و گسترش نقش حاکمیتی خود از طریق فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت افزایش مشارکت و نقش بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: اجرای ۹ طرح آزادراهی به طول ۶۵۲ کیلومتر، ۱۸ طرح بزرگراه و راه اصلی به طول ۲ هزار و ۸۴۷ کیلومتر و ۱۰ طرح راه آهن به طول یک هزار و ۸۸۳ کیلومتر از عمده‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار دولت است که با تامین منابع به ارزش حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت دهم به بهره برداری می‌رسد.

صادقی یادآور شد: در سال جاری علاوه بر بودجه عمومی از سایر منابع مانند فروش سهام کارخانجات دولتی، تهاتر، روش اجرای پروژه به صورت EPCF و BOT، فروش اوراق مشارکت به ارزش حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز استفاده شده است تا این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

* بهره‌برداری از ۴۲۴ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر آزاد‌راه در دهه فجر

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر نیز پروژه‌هایی زیادی در بخش ریلی و آزاد‌راهی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: جمع راه‌های اصلی آماده افتتاح دهه فجر ۴۲۴ کیلومتر با اعتبار ۱۹۵۰ میلیارد ریال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین طی این ایام ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۴۷۵۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: همچنین جمع کل آزادراه‌ها‌ی آماده بهره‌برداری در دهه فجر ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۳۱۹۲ میلیارد ریال است.

    نظرات