کاهش ۱۵ درصدی سوانح رانندگی در سال گذشته

کاهش ۱۵ درصدی سوانح رانندگی در سال گذشته

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی سوانح رانندگی نسبت به سال ماقبل آن مواجه بودیم.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه بر خط هواشناسی جاده‌ای در ۵۸ گردنه صعب‌العبور اظهار داشت: سازمان هواشناسی کشوری، سازمان تخصصی است که اطلاعات هواشناسی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، حمل‌ونقل و از این قبیل در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تأثیر بسزای اطلاعات هواشناسی در افزایش ایمنی پرواز اظهار داشت: پیش‌بینی میزان بارندگی و تأثیر آن در رونق کشاورزی و اقتصاد کشور از فعالیت‌های سازمان هواشناسی کشور است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ کیلومتر جاده کوهستانی در کشور ایران وجود دارد، یادآور شد: ۵۸ گردنه صعب‌العبور و پربارش در جاده‌های کشور وجود دارند که با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی کشوری به ایستگاه هواشناسی تجهیز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان بالای پیش‌بینی این سامانه‌های هواشناسی تصریح کرد: این گردنه‌ها از باب امکان تردد اطلاع‌رسانی مناسبی به مسافران انجام می‌دهد.

نیکزاد با اشاره به اهداف برنامه پنجم در کاهش تلفات سوانح رانندگی تصریح کرد: سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی سوانح رانندگی نسبت به سال ماقبل آن مواجه بودیم.

    نظرات