بهره‌برداری از بیش از ۶۰ طرح بزرگ بخش آب کشور در دهه فجر

بهره‌برداری از بیش از ۶۰ طرح بزرگ بخش آب کشور در دهه فجر

http://www.bananews.ir/سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از بهره برداری از بیش از ۶۰ طرح بزرگ بخش آب کشور در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دائمی اظهار داشت: بیش از ۶۰ طرح بزرگ بخش آب کشور با اعتباری افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: آغاز بهره‌برداری از ۱۳ سد بزرگ با مجموع حجم مخزن ۸۸۸ میلیون مترمکعب و هزینه ای افزون بر شش هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال و بهره برداری از ۱۱ شبکه آبیاری و زهکشی با مساحتی افزون بر ۳۵ هزار و ۷۵۰ هکتار از جمله طرح های بزرگ بخش آب در دهه فجر است.

دائمی بهره برداری از ۱۰ طرح آبرسانی با ظرفیت چهار هزار و ۹۲ لیتر بر ثانیه، ۲۶۱ کیلومتر خط انتقال، بهره برداری از تصفیه خانه های آب به ظرفیت ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز و هزینه ای افزون بر دو هزار و ۲۳ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های بخش آب کشور در دهه فجر عنوان کرد.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: آغاز بهره برداری از ۱۰ طرح فاضلاب با ۱۶۷ کیلومتر خط انتقال، واگذاری ۲۱ هزار و ۲۵۰ فقره انشعاب جدید فاضلاب، ۱۰۱ هزار و ۴۵۰ مترمکعب ظرفیت جدید تصفیه فاضلاب با هزینه ای افزون بر یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز از طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ پروژه کوچک استانی با هزینه ای افزون بر ۷۱۳ میلیارد ریال و پروژه های زودبازده، اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع آب، تکمیل مخازن آب شرب، ایستگاه های پمپاژ، تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی و .. با هزینه ای افزون بر دو هزار میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل بهره برداری بخش آب در دهه فجر است.

    نظرات