همکاری ایران با دفتر برنامه عمران ملل متحد برای کاهش خطر پذیری حوادث

همکاری ایران با دفتر برنامه عمران ملل متحد برای کاهش خطر پذیری حوادث

http://www.bananews.ir/رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با امضا سند تفاهمنامه ای ، جمهوری اسلامی ایران با دفتر برنامه عمران ملل متحد در زمینه کاهش خطر پذیری حوادث همکاری می کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈحسن قدمیˈ عصر یکشنبه در حاشیه آیین امضا سند همکاری دولت جمهوری اسلامی و برنامه عمران ملل متحد در زمینه کاهش خطرپذیری حوادث به خبرنگاران گفت: این دفتر در خصوص مسایل مختلفی از قبیل کاهش فقر، مبارزه با اعتیاد، محیط زیست و مسایل مدیریت بحران در حوادث، در کشور ما همکاری دارد.

وی با بیان اینکه ازحدود یک سال قبل توسط کارگروه های مختلف سازمان مدیریت بحران در رابطه با این تفاهمنامه کارهای کارشناسی بر روی آن شروع شده است، بارزترین ویژگی های این تفاهمنامه را کاهش خطرپذیری و آسیب پذیری در حوادث عنوان کرد.

قدمی گفت: باید بتوانیم با توجه به حادثه خیز بودن کشور، مساله مقاوم سازی و پیشگیری از حوادث را پیاده و چنانچه کشورهای دیگر نیز نیازبه کمک داشتند بتوانیم تجاربمان را به آنها منعکس و منتقل کنیم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات مسکن به عنوان رییس کارگروه زلزله، سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهرداری تهران ، جمعیت هلال احمر و معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری سازمان هایی هستند که در این زمینه با سازمان مدیریت بحران کشور همکاری می کنند.

قدمی تصریح کرد که کشور ما کشور حادثه خیزی است و افزود: حوادث طبیعی در کشور ما فقط زلزله نیست.

وی اظهار داشت، از ۴۲ حادثه ای که در دنیا اتفاق می افتد حدود ۳۱ نوع آن در کشور ما مسبوق به سابقه است و افزود: عمده ترین این حوادث سیل و زلزله است.

وی ادامه داد که با ید برای مقابله با زلزله بر روی مقاوم سازی به شکل جدی کار کنیم و افزود: در روستاها موفقیت های خوبی داشتیم اما در خصوص مقاوم سازی شهری نتیجه خوبی بدست نیاوردیم.

قدمی گفت: سعی بر این است بتوانیم حوادث و خسارات جانی و مالی را کاهش دهیم.

ˈمورالیˈ، سرپرست دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران نیز گفت: این دفتر در سال گذشته برنامه کشوری پنج ساله خودش را با دولت جمهوری اسلامی ایران امضا کرده است.

وی با بیان این که این برنامه همکاری شامل چهار بخش اصلی است گفت: کاهش خطرپذیری و آسیب ناشی از بلایا از مهمترین بخش های این سند است.

سرپرست دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران بخش های دیگر این سند را شامل بخش سلامت از قبیل جلوگیری و پیشگیری از ایدز ، مالاریا و سل در سطح کشور و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد که در سال گذشته امضا شده است.

وی گفت: سندی که در سال گذشته امضا شد، چارچوبی است برای تمام همکاری های دفتر عمران سازمان ملل متحد با دولت جمهوری اسلامی ایران و سندی که امروز امضا شد، سند پروژه کاهش خطر پذیری و بلایا است که یکی از بخش های عنوان شده در سند اصلی به عنوان برنامه کشوری است.

مورالی گفت: اهمیتی که امضای این سند دارد گرداوری شش ارگان و سازمان و همکاری متقابل بین این ارگان ها است.

وی تصریح کرد: اگرچه طرف قرارداد و همکاری های دفتر توسعه عمران سازمان ملل در تهران، وزارت امور خارجه است، با این حال این دفتر در این سالها توانسته همکاری های متعددی را با سازمان ها ، نهاد ها و وزارتخانه های مختلف داشته باشد.

    نظرات