آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

http://www.bananews.ir/مدیر مطالعات آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، گفت: در حال حاضر تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱ متر است که اگر میزان بارندگی‌ها به همین روند ادامه پیدا کند به زودی شاهد روند افزایش آب دریاچه ارومیه خواهیم بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهرنگ دوستی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب طی سال آبی ۹۲-۹۱ وارد دریاچه ارومیه شده است، افزود: بارش‌های اخیر سبب افزایش ۴۰ سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۱-۹۲ شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر سال یک متر از آب دریاچه ارومیه در اثر تبخیر کاسته می‌شود، گفت: بارندگی‌های سال‌های گذشته توان جبران آب‌های تبخیر شده را نداشتند ولی بارندگی‌های اخیر علاوه بر جبران آب تبخیر شده، آب دریاچه ارومیه را افزایش داده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بارندگی‌های سال گذشته ۱۴۷ میلی‌متر بود که این رقم در سال جاری به ۲۲۶ میلی متر رسیده، این در حالی است که میزان متوسط بارندگی در سال‌های گذشته ۱۶۹ میلی متر بوده است که طبق آمار آب دریاچه ارومیه نسب به سال گذشته ۵۴ درصد و نسبت به میزان متوسط دراز مدت ۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه آب دریاچه ارومیه سه متر پایین‌تر از تراز اکولوژیکی است، گفت: در حال حاضر تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱ متر است که اگر میزان بارندگی‌ها به همین روند ادامه پیدا کند به زودی شاهد روند افزایش آب دریاچه ارومیه خواهیم بود.

    نظرات