کسانی که نیاز به خرید مسکن ندارند از بازار خارج شوند

کسانی که نیاز به خرید مسکن ندارند از بازار خارج شوند

http://www.bananews.irرییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه بازار مسکن از رکود خارج شده است، گفت: سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که هر لحظه در بازاری وارد شده و موج افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را رقم می‌زنند که این اتفاق برای بازار مسکن نیز افتاده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رسول جهانگیری در مورد میزان افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: به طور متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در اصفهان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون تومان بوده و حتی در دور افتاده‌ترین نقاط شهر نیز قیمت هر مترمربع خانه کمتر از یک میلیون تومان نیست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر سرانجام وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آینده به خصوص در سال آینده، گفت: پس از گذشت دوران رشد قیمت‌ها در سال ۱۳۸۶، در سال ۱۳۸۷ رکود بر بازار حاکم شد و در نهایت کاهش قیمت‌ها تا ۴۰ درصد در برخی از مناطق شهر نیز اتفاق افتاد.
جهانگیری ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که دوران رکود پس از عید فرا رسد.
این عضو اتحادیه کشوری مشاوران املاک در مورد تأثیر اختصاص تسهیلات برای خرید خانه‌هایی با بیش از ۱۵ سال ساخت، گفت: اختصاص این وام در وضعیت فعلی تأثیری ندارد چرا که جامعه نسبت به کالایی که گران می‌شود حریص است و در این رابطه باید با راهکارهای فرهنگی مردم را از خریدهای بدون دلیل که نظم بازار را برهم می‌زند برحذر داشت.
رسول جهانگیری با اشاره به سهم مشاوران املاک در این گرانی، اظهار کرد: سهم مشاوران املاک در افزایش قیمت‌ها ناچیز است. رشد قیمت‌ها در این بازار تابع ضوابط اقتصادی نبوده ومردم بیشترین سهم را در بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا و رشد قیمت‌ها برعهده دارند.
وی ادامه داد: هر چند قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته ولی قیمت زمین ثابت باقی مانده و این مسأله نشان می‌دهد که مردم در تورم موجود نقش به سزایی دارند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان این که شاغلان این عرصه بر ثبات بازار تأکید دارند، گفت: عدم ثبات بازار و وجود قیمت‌های نجومی مشاوران املاک را متضرر می‌کند چرا که در نهایت پس از موج گرانی رکود در بازار حاکم شده و میزان معاملات کاهش می‌یابد.
جهانگیری در پایان تأکید کرد: کسانی که نیازی به خرید مسکن ندارند از بازار خارج شوند تا عرضه وتقاضا متعادل شود.

    نظرات