افزایش تسهیلات مسکن مانع نوسانات در بازار ارز

افزایش تسهیلات مسکن مانع نوسانات در بازار ارز

http://www.bananews.ir/افزایش تسهیلات ساخت‌وساز مسکن، انبوه‌سازان را به ساخت‌وساز بیشتر تشویق می‌کند و از ایجاد نوسانات در بازار و ترغیب سرمایه‌ها به بازار سکه و ارز جلوگیری می‌شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی - نایب رییس کانون انبوه‌سازان - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که مسکن محصول تولیدی کشور است و نمی‌توان آن را وارد کرد گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های تشویقی برای انبوه‌سازان زمینه‌ی ساخت‌وساز‌های انبوه فراهم شود.
وی با بیان این‌که بخش مسکن سالانه ملزم به ساخت ۱٫۵ میلیون واحد مسکونی است اظهار کرد: باید در نظر گرفت این مرحله از ساخت‌وساز باید با زمان‌بندی مناسب صورت گیرد که بین دو تا سه سال زمان‌بر است و باید فرصتی هم برای پیش‌فروش به انبوه‌سازان داده ‌شود.
بیگدلی خاطر نشان کرد: انبوه‌سازان نمی‌توانند با افزایش قیمت مسکن، هزینه‌ها را مهار کنند در حالی که افزایش قیمت وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان برسد این موضوع بهتر خواهد شد.
نایب رییس کانون انبوه‌سازان تاکید کرد: در وضعیت بازار پرتلاطم این‌ روزهای مسکن تدبیر خوبی از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به افزایش قیمت وام به ۵۰ میلیون تومان صورت گرفت اما همکاری سیاست‌های پولی و بانکی نیز در این باره می‌تواند نسبت به مهار مشکلات بازار کمک کند.
وی تاکید کرد: افزایش تسهیلات ساخت‌وساز مسکن انبوه‌سازان را به ساخت‌وساز بیشتر تشویق می‌کند و از ایجاد نوسانات در بازار و جذب سرمایه‌ها در بازار سکه و ارز جلوگیری می‌کند.
بیگدلی افزود: اگر دولت مصالح ساختمانی، تسهیلات ساخت و ساز و ... در بخش مسکن را فراهم کند، روند ساخت و ساز بهتر خواهد شد و انبوه‌سازان با تشویق به فعالیت بیشتر می‌شوند.

    نظرات