ریزش کوه و بارش سنگین برف و باران؛ امدادرسانی در دزفول و اندیمشک ادامه دارد

ریزش کوه و بارش سنگین برف و باران؛ امدادرسانی در دزفول و اندیمشک ادامه دارد

http://www.bananews.irمدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ‌با توجه به بارش شدید برف و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در مناطق شمالی شهرستان دزفول، امدادرسانی از روز گذشته(دوشنبه) تاکنون در حال انجام است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌عسکر ظاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) راه‌های ارتباطی سه منطقه احمد فداله، دره کائب و سردشت دزفول به دلیل بارش سنگین برف بسته شده و هنوز هم بسته است.
وی افزود: با همکاری جمعیت هلال احمر، مرکز بهداشت و فرمانداری دزفول، یک بالگرد به منطقه اعزام و عملیات امدادرسانی به این مناطق از صبح امروز(سه‌شنبه) آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
ظاهری با بیان این که در مجموع در این سه منطقه حدود ۵۰ پارچه آبادی وجود دارد، ادامه داد: برای امدادرسانی به ساکنان این مناطق، دو پزشک و یک پرستار به همراه چهار امدادگر هلال احمر اعزام شده‌اند و نسبت به ویزیت رایگان و عرضه دارو به آسیب‌دیدگان و همچنین توزیع پتو، کنسرو، پوشاک و دیگر ملزومات امدادی و غذایی اقدام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: روز گذشته همچنین با توجه به بارش‌های فراوان باران، ریزش کوه در روستای پاچنار منطقه دشت‌لاله از توابع شهرستان اندیشمک موجب آسیب جدی دو باب منزل مسکونی در این روستا شد و دو باب منزل نیز خسارت‌هایی دیدند.
ظاهری اظهار کرد: این روستا ۱۰ خانوار دارد و جمعیت آن حدود ۵۰ نفر است که با احتمال ریزش مجدد کوه، با تلاش نیروهای امدادگر هلال احمر همه ۱۰ خانوار این روستا در پایگاه اسکان اضطراری، ‌مستقر شده‌اند تا خطر رفع شود و عملیات امدادرسانی به روستاییان همچنان ادامه دارد.

    نظرات