حذف ۳۰ درصد مشاغل ساخت و ساز آمریکا/ مهاجرت کارگران در اروپا

حذف ۳۰ درصد مشاغل ساخت و ساز آمریکا/ مهاجرت کارگران در اروپا

http://www.bananews.ir/سازمان جهانی کار با انتشار گزارشی از حذف ۳۰ درصد مشاغل ساخت و ساز در ایالات متحده در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ خبر داد و اعلام کرد: بحران مالی، میلیون‌ها کارگر را مجبور کرد به دنبال شغل جدیدی باشند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره روندهای اشتغال جهانی در سال ۲۰۱۳، اعلام کرد: عدم تطابق مهارت ای کار، یک چشم انداز آزاردهنده در ایجاد اشتغال را باعث می شود.
بحران مالی، میلیون‌ها نفر از کارگران را مجبور کرده است به دنبال شغل جدید باشند اما مهارت‌های آنها با افرادی که توسط کارفرمایان جستجو می شود، متفاوت است. هم اکنون با اینکه در چند اقتصاد توسعه یافته فرصت های شغلی افزایش یافته اما نرخ بیکاری نیز رو به افزایش گذاشته است.
آنچه که اتفاق می افتد، اینکه بسیاری از کارگرانی که شغل خود را از دست داده اند، به دلیل بحران وجود مهارت هایی است که در بازار کار به آنها نیاز است و اغلب افراد به این مهارت ها دسترسی ندارند. این عدم تطابق مهارت به معنای آن است که افراد بیکار باید مدت بسیار طولانی تری برای پیدا کردن یک کار جدید صبر کنند.
کارگران در بخش ساخت و ساز و مالی در کشورهایی مانند ایالات متحده و اسپانیا برای اولین بار پس از بحران وهنگامی که شغل خود را از دست دادند دریافتند که در بخش مهارت دچار مشکل هستند. به صورت کلی لازم است تا برای پر کردن شکاف بین مهارت های موجود و آنچه که کارفرمایان به دنبال آن هستند، تلاش بیشتری صورت گیرد.
در ایالات متحده حدود ۳۰ درصد از شغل ها در ساخت و ساز بین سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ از دست رفته و اشتغال در تولید کالاهای بادوام هم ۱۵ درصد پایین تر از سطح قبل از بحران است. در مقابل تخمین زده می شود استخدام در آموزش و پرورش و خدمات بهداشتی و درمانی به ۲۰ درصد افزایش یافته باشد.
کارگران برای از دست ندادن فرصت شغلی خود به کشورهای دیگری مهاجرت می کنند، به عنوان نمونه اسپانیایی ها در حال مهاجرت به سمت آلمان و کارگران پرتغالی نیز در حرکت به سمت آنگولا هستند. البته برخی نیز برای جلوگیری از سقوط شغلی خود تصمیم گرفته اند در یک شغل پایین تر از سطح مهارت خود فعالیت داشته باشند.
موضوع عدم تطابق مهارت نیروی کار با نیازها باعث توجه خاص اقتصادهای توسعه یافته شده که به عنوان یک نتیجه از بحران وجود دارد. با این حال، عدم تطابق مهارت نیروی کار می تواند به عنوان یک پدیده گذرا تلقی شود، در صورتی که بتوان با آن برخورد درستی انجام داد.

    نظرات