پوشش بیمه تکمیلی برای همه رانندگان تاکسی تهران، تا پایان سال جاری

پوشش بیمه تکمیلی برای همه رانندگان تاکسی تهران، تا پایان سال جاری

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: تا پایان سال جاری کلیه رانندگان تاکسی از پوشش بیمه تکمیلی درمان به صورت رایگان برخوردار می‌شوند، ضمن اینکه اعضای خانواده این رانندگان نیز با ۷۰ درصد تخفیف، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) میثم مظفر در پانصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی بودجه جاری سال ۹۲ شهرداری تهران در واکنش به مخالفت اعضای شورای با افزایش بودجه تاکسیرانی، اظهار کرد: در سال جاری بودجه ساماندهی تاکسیرانان که برای اموری همچون پوشش بیمه‌ای آنها هزینه می‌شد، هفت میلیارد تومان بوده که با توجه به اقدامات در دست انجام، خواستار افزایش این بودجه به ۱۴ میلیارد تومان هستیم.
وی در واکنش به اظهارات خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه عملکرد سال ۹۱ این ردیف بودجه سه میلیارد تومان بوده است، گفت: تاکسیرانی کل هفت میلیارد تومان را هزینه کرده و اسناد آن موجود است.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر خواستار پوشش بیمه تامین اجتماعی برای کلیه رانندگان تاکسی است، اما امکان بیمه رانندگان بالای ۵۰ سال برابر قانون وجود ندارد.
وی از برنامه‌ریزی برای پوشش بیمه تکمیلی درمان کلیه رانندگان از ۲۲ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال کلیه این رانندگان از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.
وی یادآور شد: بخشی از اعتبار مربوط به این موضوع در سال جاری تامین شده و بخش دیگری از آن از بودجه سال آینده تامین خواهد شد، بنابراین تقاضا دارم که شورای شهر با افزایش بودجه کمک به ساماندهی و رسیدگی به روند وضعیت رانندگان تاکسی موافقت کند.
مدیرکل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از پوشش بیمه عمر و حوادث برای کلیه رانندگان تا پایان سال جاری هم خبر داد و گفت: در چنین شرایطی کف بودجه مورد نیاز تاکسیرانی در سال آینده ۱۳ میلیارد تومان است.
اما در حالی که پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اعتقاد داشت که بودجه جاری منجر به بزرگ شدن سازمان تاکسیرانی می‌شود و کمتر به جیب رانندگان می‌رود، مظفر تاکید کرد که افزایش بودجه پیش‌بینی شده برای حمایت از رانندگان تاکسی منظور شده است.
خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران هم، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی را که جوان‌ترین مدیر مجموعه شهرداری تهران محسوب می‌شود، با انگیزه خواند و گفت: انتظار می‌رود که حضور یک جوان با انگیزه در تاکسیرانی، موجب تحول در این سازمان شود.
وی افزود: تاکسیرانی هر ساله اعلام می‌کند که امکان پوشش بیمه تامین اجتماعی رانندگان وجود ندارد، اما شورای شهر تهران تاکید دارد که از راه‌های دیگری این موضوع دنبال شود. به عنوان مثال می‌توان از پوشش بیمه‌ای دیگری به جز تامین اجتماعی استفاده کرد.
وی ادامه داد: مدیران پیشین سازمان تاکسیرانی هر سال در طول شورای دوم و سوم قول‌هایی را در صحن شورای شهر مطرح کردند که هیچ یک از آنها عملیاتی نشد، این در حالی است که هر سال با این وعده و وعیدها به میزان بودجه تاکسیرانی افزوده شد.
دانشجو تاکید کرد: ادعا نمی‌کنیم بودجه تاکسیرانی به جیب کسی رفته، اما مهم این است که این بودجه در جای خودش هزینه شده باشد و برای خدمت‌رسانی مستقیم به تاکسیرانان بکار گرفته شده باشد.
وی ادامه داد: برخی اعضای شورا می‌گویند، تاکسیرانی ۶۰۰ نیروی پرسنلی دارد، اما مدیرعامل سازمان تعداد نیروهای پرسنلی خود را ۳۵۰ نفر عنوان می‌کند. حتی به استناد آمار مدیرعامل تاکسیرانی باز هم باید از عرض و طول این سازمان کاسته شود و با کاهش هزینه‌ها، سهم رانندگان افزایش یابد.
مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برای فیصله دادن به این موضوع گفت: می‌توان بودجه تاکسیرانی را به صورت مشروط اضافه کرد و اگر خواسته‌های شورای شهر عملی نشد، این افزایش بودجه را اعمال نکنید.
حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران شورای شهر هم در این باره اظهار کرد: تاکسیرانی یکی از سازمان‌هایی است که در چند سال گذشته نتوانسته تکالیف خود را انجام دهد، بنابراین افزایش بودجه آن بدون دلیل امکان ندارد.
وی با اشاره به وجود شرکت‌های خصوصی در مجموعه تاکسیرانی، گفت: این شرکت‌ها وجوهی از رانندگان دریافت می‌کنند و به درآمدهای هنگفتی می‌رسند که تمام آن سود است، اما خدماتی را که باید، به آنها ارائه نمی‌کنند.
شکیب تاکید کرد: از چند سال قبل که قرار شد بخش خصوصی در تاکسیرانی فعال شود، به دنبال کوچک‌سازی سازمان تاکسیرانی بودیم، اما اکنون نه سازمان کوچک شده و نه شرکت‌ها عملکرد قابل قبولی دارند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی درآمد قابل توجهی دارند اما کارنامه تاکسیرانان را تمدید می‌کنند، گفت: سازمان تاکسیرانی باید اعتبارات در اختیار این شرکت‌ها را به منزله بخشی از بودجه در اختیار خود بداند و برای هزینه‌کرد این بودجه هم برنامه‌ریزی کند.
علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران برای تلطیف فضای جلسه، خاطره‌ای از اولین حضور خود در شورای شهر سوم بیان کرد و گفت: در جلسات پایانی شورای دوم به عنوان میهمان در جلسه حضور داشتم و به تازگی به عنوان نماینده شورای سوم رای آورده بودم، هنگامی که برخورد تند اعضای شورا با یکدیگر را دیدم، با خودم فکر کردم که اینجا کجاست؟! اگر قرار است وارد چنین فضایی شوم، بهتر است به شورا نیایم! میثم مظفر، مدیرعامل جوان سازمان تاکسیرانی هم برای اولین بار در صحن علنی شورای شهر حضور یافته، بنابراین باید کمی دوستانه‌تر با او برخورد کنیم.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: مگر امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی به شما اعتماد نکرد؟ ما هم می‌توانیم به این نیروی جوان اعتماد کنیم و با تصویب بودجه مورد نیاز تاکسیرانی، او را در انجام وظایفش کمک کنیم، البته توصیه می‌شود که هزینه کرد بودجه با نظارت کمیسیون عمران انجام شود تا نظر نمایندگان مردم هم تامین شود.
رسول خادم رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از دیگر نمایندگانی بود که به سازمان تاکسیرانی انتقاد داشت و گفت: حدود ۱۰ سال است که در شورای شهر تهران حضور داریم و در این مدت شورا با آرزوی حل مشکلات رانندگان تاکسی‌، هر سال بودجه‌هایی را تصویب کرده، اما عملا هیچ قدمی برای تحقق برنامه‌های مد نظر شورای شهر برداشته نشد. مسئله شورای شهر تهران یکی دو میلیارد تومان بالاتر یا پایین‌تر نیست، بلکه ما خواستار بررسی عملکرد هفت میلیارد تومان بودجه سال جاری در بحث ساماندهی رانندگان تاکسی هستیم و پس از این بررسی در اصلاحیه بودجه، رقم بیشتری را تصویب خواهیم کرد.
به این ترتیب بودجه مربوط به ساماندهی رانندگان تاکسی با رقمی معادل بودجه امسال یعنی هفت میلیارد تومان تصویب و مقرر شد که اگر تاکسیرانی عملکرد قابل قبولی را در این بخش ارائه کند، در اصلاحیه بودجه اعتبارات بیشتری برای این سازمان منظور شود.

    نظرات