شیر آبی که دستها را می‌شوید و خشک می‌کند

شیر آبی که دستها را می‌شوید و خشک می‌کند

http://www.bananews.irمخترع جاروبرقی‌های بدون کیسه اکنون در طراحی جدید ۹۹۹ پوندی خود شیر آب و خشک‌کن را ترکیب کرده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در طرح جدید جیمز دایسون،‌ کاربر ابتدا دستان خود را در زیر نازل مرکزی قرار داده که یک پرتو مادون قرمز را شکسته و آب ولرم از آن جاری می‌شود.
سپس فرد دستان خود را از زیر دو بال این شیر آب حرکت داده که با شکستن یک پرتو دیگر، جریان هوای سرد فیلتر شده باعث خشک شدن آب روی دست‌ها می‌شود.
این فرآیند خشک‌کردن، ۱۲ ثانیه به طول انجامیده و نیازی به لمس هیچ سطحی نیست که در نتیجه از انتشار میکروب جلوگیری می‌شود.
اگرچه در این میان جای صابون خالی است.
در حالیکه جاروبرقی‌های بدون کیسه این مخترع ، علیرغم قیمت بالای آنها در بازار، به موفقیت دست یافته‌اند، شیرآب ترکیبی «دایسون» حداقل در کوتاه مدت احتمالا یک محصول گوشه‌نشین خواهد بود.
نوآوری بزرگ این محصول، موتور کوچک و بسیار قوی بادزن آن موسوم به V4 است که در پایه شیر قرار می‌گیرد.
اندازه این موتور ۱۶۰۰ واتی تنها ۸۵ میلیمتر بوده و وزن آن ۶۷۵ گرم است؛ با این حال می‌تواند قدرت یک پنکه کوچک را از حالت ثابت تا ۹۰ هزار گردش در دقیقه در کمتر از ۰٫ ثانیه تامین کند.در نتیجه این موتور می‌تواند در هر ثانیه ۳۰ لیتر هوا تولید کرده و با سرعت ۶۹۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
هوای کشیده شده درون این شیرآب از میان یک فیلتر برای زدایش ۹۹٫۹ درصدی تمام باکتری‌های درون آن پیش از خشک کردن دستها عبور می‌کند.
این شیر و خشک‌کن ترکیبی یکی از سه خشک‌کن دست جدید شرکت دایسون است که توسط تیمی از ۱۲۵ مهندس در مقر آن در ویلتشایر ساخته شده است.
دایسون اظهار کرد: خشک‌کنهای رایج از یک ستون هوای دستشویی پر از باکتری برای خشک کردن آب از دستها، آن هم پس از مدت طولانی استفاده کرده از این رو بسیاری از مردم به همین دلایل از آن استفاده نمی‌کنند. اما شیرآب تیغه هوای دایسون به سرعت دستها را خشک می‌کنند.
به گفته وی، مهندسان شرکت دایسون با استفاده از مدلسازی پیچیده رایانه‌ای یک موتور دیجیتالی با عملکرد بالا را تولید کرده‌اند که ۶۰۰۰ بار در ثانیه برای حفظ بهره وری بهینه جهت تولید جریان هوای پرسرعت در جهت خشک کردن سریع و بهداشتی دستها خود را تنظیم می‌کند.
این موتور جدید پی از هفت سال طراحی و آزمایش عرضه شده که نیازمند یک سرمایه ۲۶٫۹ میلیون دلاری بوده است.

    نظرات