نوسان متفاوت بازار رسمی و غیررسمی آهن آلات

نوسان متفاوت بازار رسمی و غیررسمی آهن آلات

http://www.bananews.ir/در شرایطی که قیمت محصولات عرضه شده در بورس کالای ایران با رقابت کارگزاران با رشد همراه شد، میانگین قیمت مقاطع در بازار آزاد نزولی شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به گفته معامله‌گران در روزهای اخیر برخی از بنگاهداران اقدام به کاهش قیمت‌های محصولات موجود در انبار کردند تا خود را برای عرضه‌های بورس کالا آماده کنند و در این معاملات وجه نقد بیشتری در اختیار داشته باشند در نتیجه کالاهایی که با نرخ‌های پایین‌تر خریده بودند، در بازار فروخته و از سوی دیگر وارد معاملات بورس شدند.
البته عرضه‌های بورس در دو روز اخیر زیاد نبود و فقط فولاد خراسان به عنوان عرضه جذاب معاملات دیروز محسوب می‌شد.
بیشتر معامله‌‌گران بورس کالا در انتظار آخرین عرضه‌های ذوب آهن با زمان تحویل سال ۹۱ هستند در نتیجه هنوز فرصت برای آماده شدن بازار برای این عرضه‌ها وجود دارد، اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که تعطیلی یکشنبه هفته آینده تا حدودی معاملات بازار را کندتر کرده است، بنابراین افرادی که قصد فروش داشتند با کاهش قیمت سعی در نهایی کردن معاملات داشتند و در مقابل برخی نیز همچنان در انتظار تحولات و تحلیل‌های جدید هستند.
روز گذشته شمش فولاد خوزستان در بورس کالا با قیمت یک هزار و ۵۸۵ تومان عرضه شد که در رقابت به یک هزار و ۷۴۳ تومان رشد کرد. از این کالا ۲۵ هزار تن برای تحویل ۳۰ اسفند ماه عرضه شده بود.
میلگرد ۱۴ تا ۲۸ فولاد خراسان هم با قیمت یک هزار و ۷۹۰ تومان عرضه شد که در رقابت به یک هزار و ۹۶۹ تومان رسید. از این کالا ۲۲ هزار تن برای تحویل ۲۴ بهمن ماه عرضه شد که ۱۱۹ هزار تن تقاضا برای آن وارد سیستم شده بود. میلگرد سایز۱۲ فولاد کرمان با قیمت یک هزار و ۷۵۰ تومان عرضه شد، اما در رقابت به یک هزار و ۹۲ تومان رسید.

    نظرات