نخستین همایش بین المللی فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی برگزار می‌شود

http://www.bananews.irرئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی از برگزاری نخستین همایش بین المللی فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی با مشارکت این پژوهشگاه، دانشگاه الزهرا و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و با همکاری دانشگاهها، مراکز علمی و پژوهشی، سازمان ها و دستگاههای مرتبط با مقوله فرسودگی زیستی در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ خبر داد.

 به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پریسا محمدی اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی معرفی زمینه های جدید علمی و پژوهشهای نوین میان رشته ای، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی یبن اندیشمندان، محققان، فناوران در زمینه دانش فرسودگی زیستی و نقش و جایگاه آن در میان دست اندر کاران حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی باستان شناسی می باشد.

رئیس پژوهشگاه افزود: فعالیتهای همایش شامل بخش های ارائه مقالات علمی پژوهشی، پوستر، طرح ها و دست آوردهای علمی، برپایی نمایشگاه با عنوان آشنایی با گلسنگ های مخرب، کارگاههای آموزشی و تشکیلی میزگردهایی در ارتباط با مسائل فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی و تاریخی ایران است.

همچنین رئیس پژوهشگاه از برگزاری کارگاه علمی یکروزه با تمرکز بر روی فرسودگی زیستی در سطوح سنگی باهمکاری دکتر سرجینو فارولونگو از دانشگاه تورین ایتالیا در محل پایگاه جهانی پاسارگاد واقع در استان فراس خبر داد.

ایشان بیان داشت: این کارگاه از لحاظ مالی از طرف بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد و سایر حامیان همایش حمایت می شود و دانشجویان و سایر علاقمندان می توانند به صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند.

پریسا محمدی تاکید کرد: پروفسور پیر لویجی نیمیس (از بنیانگذاران اصلی مطالعات گلسنگهای مخرب) از کشور ایتالیا و پروفسور کاتیا استرفلینگر از اتریش در همایش مذکور حضور سخنرانی خواهند داشت.

    نظرات