مصرف آب کلان‌شهرها ۱۸ میلیون مترمکعب افزایش یافت

مصرف آب کلان‌شهرها ۱۸ میلیون مترمکعب افزایش یافت

http://www.bananews.ir/معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افزایش ۱۸ میلیون مترمکعبی مصرف آب در کلانشهرهای کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا تشیعی درخصوص آخرین وضعیت تأمین و توزیع آب آشامیدنی در کلانشهرهای کشور، گفت: تا پایان هفته چهل و ششم سال ۹۱، حجم مصرف آب در کلان شهرهای کشور در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۰٫۷۶ درصد افزایش یافته است.

وی میزان مصرف آب کلانشهرهای کشور تا پایان هفته چهل و ششم سال ۹۱ را دو میلیارد و ۳۷۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در زمان مشابه پارسال دو میلیارد و ۳۵۷ میلیون مترمکعب بوده است.

براساس اعلام وزارت نیرو، مصرف آب مشترکان خانگی در سال ۱۳۹۰ در مقایسه با سال پیش از آن، ۵٫۳ درصد افزایش یافته است.

۳۶ درصد مشترکان خانگی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصارف تا ۲۰ مترمکعب در ماه داشته‌اند که پس از هدفمندی میزان این مشترکان به حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

۵۵ درصد مشترکان خانگی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصرف بین ۲۰ تا ۴۰ مترمکعب در ماه داشته‌اند که پس از هدفمندی میزان این مشترکان به حدود ۴۸ درصد کاهش یافته است.

۹ درصد مشترکان خانگی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصارف بالای ۴۰ مترمکعب در ماه داشته اند که پس از هدفمندی میزان این مشترکان به حدود هفت درصد کاهش یافته است.

    نظرات