بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر خط ۶ متروی تهران در سال آینده/ عبور مترو از برج میلاد

بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر خط ۶ متروی تهران در سال آینده/ عبور مترو از برج میلاد

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار، ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هابیل درویش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در دست ساخت است، اظهار کرد: از این میزان ۱۰۰ کیلومتر در داخل شهر تهران و در قالب خطوط ۳، ۶ و ۷ در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه خط ۶ مترو از دولت‌آباد واقع در جنوب‌شرقی تهران تا منطقه کن در شمال‌غربی پایتخت کشیده شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود شش کیلومتر از تونل این خط ساخته شده است.
بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر خط ۶ در سال ۹۲ در صورت تامین اعتبار
۱۱کیلومتر از خط ۷ هم در دست ساخت است
درویش خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، سال آینده ۱۰ کیلومتر از خط ۶ با ۱۰ ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین، به فعال بودن کارگاه‌های خط ۷ مترو اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر از این خط با ۱۱ ایستگاه در دست ساخت است، افزود: در این خط با فعالیت دو دستگاه حفار اتوماتیک (TBM)، بخش قابل توجهی از حفاری به اتمام رسیده و TBM از بوستان گفت‌وگو عبور کرده و به سمت میدان صنعت در حرکت است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه خط ۷ در مسیر خود از برج میلاد هم عبور می‌کند، تاکید کرد: در سال آینده، ۱۱ کیلومتر از این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به خط ۳ به عنوان بلندترین خط متروی تهران به طول ۳۵ کیلومتر، اظهار کرد: این خط از پایانه آزادگان در ابتدای جاده ساوه آغاز می‌شود و پس از عبور از ایستگاه‌های نعمت‌آباد، قلعه مرغی، جوادیه، راه‌آهن، مولوی، امیراکرم، میدان ولیعصر، مصلی، بزرگراه صیاد شیرازی، در نهایت به میدان قائم واقع در شمال‌شرقی تهران می‌رسد.
وی ادامه داد: علاوه بر هفت کیلومتر از این خط که به بهره‌برداری رسیده است، ۱۲ کیلومتر دیگر از بخش جنوبی این خط در دست ساخت است و اردیبهشت ۹۲ بهره‌برداری می‌شود.

    نظرات