۳۰ دستگاه متولی نوسازی بافت‌های فرسوده هستند

۳۰ دستگاه متولی نوسازی بافت‌های فرسوده هستند

http://www.bananews.irمدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اهمیت رویکری یکپارچه برای دستگاه های متولی در مواجهه با مسئله فرسودگی بافت های شهری گفت: حدود ۳۰ دستگاه متولی نوسازی هستند که مسئولیت خدمات رسانی به حوزه بافت های فرسوده و ناپایدار شهری را بر عهده دارند و چنانچه میان این دستگاه ها موازی کاری صورت گیرد، همه تلاش های انجام شده بی نتیجه خواهد ماند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت: مسئله مسکن و فرسودگی، یک مسئله استراتژیک است و ضروری است رویکرد دستگاه های متولی امر نوسازی برای مواجهه با این مسئله مشخص شود.
وی با تأکید بر ضرورت دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری، تصریح کرد: دامنه تهدیدات در بافت های فرسوده و ناپایدار شهری هر روز گسترده تر و جدی تر از قبل می شود و به همین منظور باید فکری جدی در این خصوص صورت گیرد .
جعفری خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ دستگاه متولی نوسازی هستند که مسئولیت خدمات رسانی به حوزه بافت های فرسوده و ناپایدار شهری را بر عهده دارند و چنانچه در بین این دستگاه ها موازی کاری صورت گیرد، همه زحمات و تلاش های انجام شده بی نتیجه خواهد ماند.
جعفری تولید مسکن را با مسئله ساماندهی و ایمنی مسکن متفاوت دانست و گفت : لازم است مسکن های موجود در بافت های شهری از کیفیت مطلوب زندگی در نگاه توسعه یافتگی برخوردار باشند و ایمنی، نگهداشت و ارتقای سطح کیفیت مسکن از جمله وظایف مهم دستگاه های متولی امر نوسازی است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رایگان شدن عوارض صدور پروانه و ارائه تراکم تشویقی به عنوان مهمترین علت های رشد نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور تصریح کرد: چنانچه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده در سطح کشور عمومی شود، قطعاً روند نوسازی در کلانشهرها نیز تغییر خواهد کرد.

    نظرات