فقیه خبرداد: ساختمان‌ و مراکز درمانی غیرمقاوم مشکل اصلی تهران

فقیه خبرداد: ساختمان‌ و مراکز درمانی غیرمقاوم مشکل اصلی تهران

http://www.bananews.irرییس جمعیت هلال‌احمر ساختمان‌ و مراکز درمانی نامقاوم را مشکل اصلی تهران عنوان کرد و گفت:‌ باید فکری جدی در راستای مقاوم‌سازی این مراکز صورت گیرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر ابوالحسن فقیه در حاشیه مراسم نشست مشترک «نقش و مسئولیت‌های جمعیت‌های ملی در ارائه مراقبت‌های درمانی ایمن در مخاصمات مسلحانه و دیگر شرایط اضطراری» با بیان اینکه در برخی موارد کارکنان درمانی در حین کار در درگیری‌های مسلحانه از امنیتی برخوردار نیستند، گفت: گاهی دیده شده که طرفین درگیری نیز حقوق این کادر درمانی را رعایت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه سعی شده است که با برگزاری این سلسله نشست‌ها،‌ دولت‌ها و جمعیت‌های ملی برای مراقبت از کادر درمانی، وسایل و تجهیزات حساس شوند، گفت: جمعیت‌های ملی می‌توانند در راستای تامین جان کارکنان درمانی مداخله کنند.
رییس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که آیا کارکنان درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران نیز از سوی گروه‌های متخاصم مورد تهدید قرار گرفته‌اند یا نه؟ به ربوده شدن شش تن از مدیران هلال‌احمر در لیبی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر اقدام به اعزام کادر امدادی و درمانی به کشورهای مختلف می‌کند اما در این مدت خوشبختانه دچار سانحه‌ای نشدیم اما در هنگام کار با محدودیت‌های زیادی روبرو شده‌ایم.
وی افزود: هنگامی که امدادگران در صدد ارائه خدمات بوده‌اند با محدودیت‌های جدی روبرو شده‌اند که این محدودیت‌ها نیز مانع از انجام کار توسط کارکنان درمانی می‌شود.
فقیه با اشاره به حضور کارکنان درمانی هلال‌احمر ایران در سومالی گفت: این امدادگران در حالی در سومالی فعالیت می‌کنند که این کشور یکی از ناامن‌ترین مناطق دنیا است و باید محدودیت‌ها برداشته شود.
رییس جمعیت هلال‌احمر در مورد میزان ضمانت اجرایی مصوبات این جلسه گفت: این نشست‌های هماهنگی به دلیل نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای مختلف و جمعیت‌های ملی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها می‌تواند هماهنگی‌ها را افزایش دهد گفت: برگزاری این گونه جلسات دولت‌ها و جمعیت‌ها را ترغیب می‌کند تا در راستای تامین امنیت کادر درمانی یکصدا شوند.
رییس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای در ژنو گفت: بررسی و مطالعات کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در شهرهای بزرگ یکی از مباحث مهم این تفاهمنامه بود که امیدواریم با انجام یک کار سه ساله پروتکلی را در این زمینه تهیه کنیم.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر بافت فرسوده در تهران گفت: ساختمان‌های غیرمقاوم مشکل اصلی تهران هستند و علاوه بر آن مراکز درمانی نامقاوم نیز مشکلات زیادی را می‌توانند به وجود آورند که باید فکری جدی در این زمینه صورت گیرد.

    نظرات