تکذیب افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی

تکذیب افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی

http://www.bananews.irدبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در حالی از افزایش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل با مجوز سازمان حمایت خبر داده است که رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهارات وی را تکذیب می‌کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیزدهم آذر ماه سال جاری در همایش تبیین توانمندی‌های صنعت لوازم خانگی، رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت که با توجه به تثبیت نسبی قیمت ارز و ممنوعیت نسبی واردات لوازم خانگی در صورت تداوم وضع موجود و تولید انبوه امکان کاهش پنج تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل وجود دارد.
وعده کاهش قیمت لوازم خانگی تولید داخل در حالی از سوی رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی مطرح شد که چند روز پیش یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی از افزایش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل با مجوز سازمان حمایت خبر داد. اظهاراتی که تعجب مصرف‌کنندگان را در پی داشت.
در همین حال محمدرضا، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تکذیب افزایش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل گفت: ممکن است برخی تولیدکنندگان از قبل مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که حالا قصد استفاده از آن‌را دارند اما هرگونه افزایش جدید قیمت را تکذیب می‌کنم.
وی افزود: هرگونه افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل تا پایان سال منتفی است و برنامه‌ای هم در این راستا وجود ندارد.
دیانی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اظهارات اخیر دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی چیست؟ نیز گفت: شرکت‌های تولیدی چندانی زیرمجموعه انجمن صنایع لوازم خانگی نیستند اما در هر صورت باید در این باره از خود آقای انصاری سوال کنید.
در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در تازه‌ترین اظهارات خود از افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل با مجوز سازمان حمایت ابراز بی‌اطلاعی کرد.
ثبت سفارش واردات برخی از لوازم خانگی پرمصرف از چند ماه پیش تاکنون با هدف مدیریت مصرف ارز کشور و جلوگیری از واردات کالاهای به اصطلاح لوکس متوقف شده است. مراجعه به سایت www.124.ir نیز نشان می‌دهد که آخرین تغییرات قیمتی مربوط به لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز و تلویزیون مربوط به ۱۶ بهمن سال جاری است.

    نظرات