خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده شهری زنجان غیرقانونی است

خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده شهری زنجان غیرقانونی است

http://www.bananews.irمدیر املاک و حقوق اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده شهری، ضرر اصلی متوجه مردم است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در حال حاضر اداره‌ کل راه و شهرسازی استان، هیچ برنامه‌ای برای افزایش حریم قانونی شهر برای هیچ یک از تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی که اقدام به خرید زمین خارج از محدوده شهری کرده‌اند، ندارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آگاه‌سازی مردم در این زمینه، عنوان کرد: چندین‌بار اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها صورت گرفته و هشدارهای لازم در زمینه خرید و فروش فیش‌های خارج از محدوده به مردم داده شده است. همچنین در این راستا به همه بنگاه‌های املاک فعال در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده است که هیچ‌گونه افزایشی در حریم شهری زنجان انجام نمی‌شود و خرید و فروش فیش‌ها غیرقانونی است.
این مقام مسوول در ادامه افزود: گسترش شایعات در زمینه ورود زمین‌های خارج از محدوده شهری در محدوده شهر از سوی افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر صورت می‌گیرد که مردم باید بر این امر آگاه بوده و هرگونه اطلاعات لازم در این زمینه را از اداره‌کل راه و شهرسازی استان پیگیر شوند.
اسماعیلی با مطلوب ارزیابی کردن همکاری اداره تعاون با اداره راه و شهرسازی، افزود: اداره تعاون نیز می‌تواند با ورود به بحث ساماندهی تعاونی‌های مسکن، اساسنامه و کارهای تعاونی‌های مسکن را بررسی و مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد.
این مقام مسوول با اشاره به برگزاری جلسات توسط تعدادی از تعاونی‌های مسکن استان زنجان، گفت: برگزاری چنین جلساتی از سوی تعاونی‌های مسکن دلیلی بر ورود زمین‌های این تعاونی‌ها در محدوده شهر نیست و این جلسات صرفاً برای اعضای این تعاونی‌ها برگزار شده است.

    نظرات