کنترل بی‌رویه قیمت مسکن با مناسب‌سازی نرخ زمین/آمادگی ارتباط با شرکت‌های خارجی را داریم

کنترل بی‌رویه قیمت مسکن با مناسب‌سازی نرخ زمین/آمادگی ارتباط با شرکت‌های خارجی را داریم

http://www.bananews.ir/معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: اگر قیمت زمین در نقاط مختلف، مناسب‌تر در نظر گرفته شود به سرعت می‌توان از روند افزایشی و کاذب قیمت مسکن و همچنین افزایش بی‌رویه نرخ زمین جلوگیری کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهروز علیشیری - رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت مسکن در دوره کوتاه به شدت افزایش یافته اما به دلیل کشش‌پذیری بالای این بخش، به راحتی می‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد.
وی افزود: چنانچه حوزه مسکن سود آور است باید با یک شبکه تامین مالی صحیح و با ترکیبی از منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌های تجاری و تخصصی، شرکت‌های بین‌المللی داخلی و خارجی پروسه زنجیره‌ای تولید داشته باشیم.
علیشیری در پاسخ به وضعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در کشور نیز یادآور شد: در حال حاضر دو - سه شرکت در داخل در حال فعالیت هستند و برخی دیگر نیز درخواست همکاری داده‌اند و با توجه به اینکه با این همکاری‌ها می‌توان تکنولوژی جدید در امر ساخت و سازها را تجربه کرد، آمادگی برقراری ارتباط با این شرکت‌ها را داریم.
پیش‌تر رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران به ایسنا گفته بود که حدود سه شرکت بزرگ با سرمایه و برند بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

    نظرات