سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه در کشور ساخته شد

سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه در کشور ساخته شد

www.BanaNews.irفناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سیستم مرکز کنترل AVL (پویه‌نما) شدند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمود شیخ زین الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه یا AVL، سیستمی است که با استفاده از دستگاه GPS، قادر است در هر لحظه مختصات جغرافیایی خودروی مورد نظر را به همراه تاریخ و زمان قرارگیری در آن موقعیت به دست آورد.
وی افزود: با در دست داشتن این اطلاعات در مورد موقعیت متحرک در هر زمان و با ارسال این اطلاعات به مرکز از طریق یک بستر مخابراتی مناسب مانند GSM یا رادیو، می توان خودرو را در تمام مدت ردیابی و مسیر حرکت آن را از ابتدا تا انتهای مسیر روی نقشه جغرافیایی مشاهده کرد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ردیابی خودرو به کمک GPS و امکان تعریف پروفایل خودرو و راننده از مهمترین توانایی‌های نرم‌افزاری این سیستم است، ادامه داد: امکان تعریف مناطق جغرافیایی مشخص برای تردد، تنظیم برنامه زمان بندی برای خودرو، راننده و منطقه، امکان تنظیم کردن دستگاه از راه دور، امکان ارسال پیام کوتاه به راننده و نمایش موقعیت خودروها بر روی نقشه بر اساس آخرین اطلاعات ارسال شده از دیگر توانایی‌های این سیستم است.
وی اضافه کرد: این سیستم همچنین قابلیت ثبت تخلفات خودرو از جمله خارج شدن از محدوده مکانی و زمانی و سرعت غیر مجاز را دارد.
شیخ زین الدین در خصوص توانایی‌های سخت افزاری این سیستم گفت: امکان نصب حسگرهای حرارتی، فشار و ... در صورت نیاز، قابلیت ذخیره سازی پنج میلیون رکورد در حافظه داخلی با دوره زمانی قابل تنظیم، دارا بودن بالاترین استاندارد اروپایی، قابلیت کار با باتری داخلی به مدت چهار ساعت و ولتاژ ۹ تا ۲۴ ولت از جمله این توانمندی ها است.

    نظرات