مناقصه طرح‌های اکتشاف نفت در لبنان

مناقصه طرح‌های اکتشاف نفت در لبنان

www.BanaNews.irلبنان طرح‌های اکتشاف نفت در این کشور را به مناقصه گذاشت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جبران بسیل، وزیر انرژی لبنان گفت: دریافت تقاضای شرکتها برای حضور در این مناقصه آغاز شده و تا ۲۸ مارس ادامه خواهد داشت.
باسیل گفت:‌ پس از پایان این مهلت نهادهای مسوول سه هفته فرصت دارند تا درخواست‌ها را بررسی و فهرست شرکتهای حاضر در مناقصه را اعلام کنند.
وی افزود: وزارت انرژی از دوم ماه می برنامه‌ و شرایط شرکتها را دریافت می‌کند و شرکتها ظرف شش ماه باید تمام برنامه‌ها و خواسته‌های خود را تحویل دهند.
وزیر انرژی لبنان گفت: زمان امضای قرارداد با برنده یا برندگان مناقصه فوریه ۲۰۱۴ است و طرح بیروت این است که اکتشافات نفت در لبنان از اواخر ۲۰۱۵ و تولید آن در سال ۲۰۱۶ آغاز شود.
بسیل افزود:‌ به جهان اعلام می‌کنیم که لبنان از امروز به دنبال تجهیز خود به نفت و گاز است و از این مسیر عقب‌نشینی نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این سخنان در شرایطی است که کارشناسان برآورد کرده‌اند که منطقه الجرف القاری در مرز مشترک لبنان، سرزمین‌های اشغالی و قبرس دارای دخایر غنی نفت و گاز است. بطوریکه گمان می‌رود میزان گاز طبیعی این منطقه ۱۲۲ تریلیون فوت مکعب و میزان نفت خام موجود در آن دو میلیارد بشکه باشد. فرانسه نیز اعلام کرده که در آبهای شمال لبنان ۴۴۰ میلیون بشکه نفت نهفته است.

    نظرات