دو سازه طراحی شده دانشگاه سمنان در فهرست پربازدیدترین‌ سازه‌های معماری ۲۰۱۲ قرار گرفت

دو سازه طراحی شده دانشگاه سمنان در فهرست پربازدیدترین‌ سازه‌های معماری ۲۰۱۲ قرار گرفت

http://www.bananews.irطراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان که در سایت اصلی این دانشگاه در حال ساخت است، در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا قرار گرفت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  طرح این ساختمان به عنوان کانسپت‌های برتر معماری و هنر در مجلات و وب سایتهای معتبر بین المللی به صورت پی در پی به چاپ رسیده است.
مجله و وب سایت evolo ایالات متحده آمریکا که تنها به طرحهای پیشرو و خلاقانه و دارای ارزش هنری در سطح بسیار بالا در قرن ۲۱ می پردازد، این طرح را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است.
اخیرا وب سایت معتبر arthitectural طرح آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان را در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله زاها حدید، نورمن فاستر استیون هال و گروه BIG به عنوان پربازدید کننده‌ترین طرحهای فرهنگی دنیا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرده است.
این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر زاها حدید برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ در فستیوال جهانی معماری قرار گرفته است.
در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند. گره و چفد ضربدری در نما، حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان می‌دهد، در حالی که شیشه‌های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن می‌کند و در واقع به نوعی با نور و سایه، بازی می‌کند. این عناصر با کاهش نور خورشید بویژه در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می‌آورد.
آمفی تئاتر شامل بیش از ۱۰۰۰ صندلی، فضای چند منظوره، فضای انتظار و... است.
کتابخانه شامل بخش مطالعه، نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه، ذخیره سازی چند زبانه، کافی نت، سالن مجموعه مراجع، دفتر اداری، فضای کتابهای نفیس و ... است.
طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال ۲۰۰۶ انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع در حال ساخت است.

http://www.bananews.ir

    نظرات