خطر ریزش ساختمان در چهارراه ولیعصر(عج)/دیر رسیدن پله‌برقی‌ها و تاخیر در افتتاح زیرگذر

خطر ریزش ساختمان در چهارراه ولیعصر(عج)/دیر رسیدن پله‌برقی‌ها و تاخیر در افتتاح زیرگذر

http://www.bananews.irهمین یک سال پیش بود که ساختمان سه طبقه‌ای در خیابان انقلاب نزدیک چهارراه ولیعصر (عج) به دلیل فرسوده بودن، ریزش کرد و با وجود اینکه تلفات جانی در بر نداشت، این موضوع را مطرح کرد که ساختمان‌های این محدوده بسیار فرسوده‌تر از آنی هستند که حتی سرپا بایستند و باید فکری به حالشان کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، در این یکسال گذشته ساختمان کناری همان ساختمان سه طبقه‌ای که سال قبل در چهارراه ولیعصر ریزش کرده بود نیز بسیار فرسوده است و احتمال ریزش آن وجود دارد و علامتهای هشدار شهداری مدتهاست که مردم را از اطراف آن دور می‌کند امنا هنوز گوشه چهارراه هست و خطرش در کمین عابران پیاده است.
فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» ایسنا، در توضیح پرونده ساختمان مخروبه و فرسوده چهارراه ولیعصر(عج) گفت: علی‌رغم مقاومت‌های زیادی که مالک آن داشت، توانستیم تخلیه ساختمان را انجام دهیم. البته با وجود اینکه ما حاضر هستیم مبلغ کارشناسی شده را بپردازیم مالک همچنان شکایت دارد.
وی با تاکید بر اینکه این ساختمان باید تخریب شود، گفت: تاکنون با چند پیمانکار صحبت‌ کرده‌ایم، اما هیچ‌ کدام به دلیل وضعیت اسفبار ساختمان، حاضر به بستن قرارداد نیستند.
سلیمانی با اشاره به متصل بودن سازه ساختمان به ملک شرقی خودش، اظهار کرد: نمی‌توان تخریب را بدون ماشین آلات سنگین انجام داد و در این صورت احتمال وارد شدن صدمه به ساختمان کناری نیز وجود دارد و ما در مراحلی هستیم که با در اختیار گرفتن ساختمان بغل، کل مجموعه را تخریب کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه در محدوده منطقه ۶، ساختمان‌های فرسوده زیادی وجود دارند، گفت: به دلیل قرار گرفتن تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده در محدوده طرح گسترش دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر، امکان صدور پروانه تخریب و نوسازی وجود ندارد و بیشتر فرسودگی‌ها در املاک اطراف دانشگاه امیرکبیر است.
هزینه احداث پارکینگ طبقاتی چهار برابر شده است
شهردار منطقه ۶ تهران مشکلات ارزی را از دلایل اصلی به پایان نرسیدن پروژه‌های شهری است عنوان کرد و گفت: کارهای سازه‌ای زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) تا نیمه فروردین به پایان می‌رسد، اما برای بهره‌برداری از آن، به پله‌برقی نیاز داریم که به دلیل مشکلات ارزی، زودتر از پایان فروردین به دستمان نمی‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌هایی برای احداث پارکینگ طبقاتی در این منطقه را داشته‌اند، یادآور شد: افزایش قیمت‌هایی که در این مدت به وجود آمده، اجازه پیشرفت پروژه‌ها را نمی‌دهد.
شهردار منطقه ۶ به رشد بیش از چهار برابری قیمت تمام شده برای هر خودرو در یک پارکینگ اشاره کرد و افزود: پنج ماه قبل هزینه تمام شده برای هر ماشین بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بود، اما حالا همین مبلغ به بالای ۴۰ میلیون افزایش پیدا کرده است، بنابراین این برنامه توجیه اقتصادی ندارد.
سلیمانی همچنین به مکان‌هایی که برای پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته بودند، اشاره کرد و گفت: انتهای ابن‌سینا، تقاطع حکیم و اسدآبادی، تقاطع کریمخان و قرنی و همچنین شمال پارک ساعی از جمله این مکان‌ها بود که هیچ کدام به نتیجه نرسید.

    نظرات