تحویل ۲۳ هزار مسکن مهر در هفته آینده/ متوقف شدن تعدادی از پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبار

تحویل ۲۳ هزار مسکن مهر در هفته آینده/ متوقف شدن تعدادی از پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبار

http://www.bananews.ir مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح ۲۳ هزار واحد مسکن مهر تهران طی هفته آینده خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌های استانی به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) با اشاره به مشکل دسترسی ساکنان خاورشهر و شهروندان به محور امام رضا (ع) گفت: این نقطه یکی از نقاط پر حادثه استان تهران بود که طی پروژه‌ای مشترک با منطقه ۱۵ تهران، تقاطع غیر همسطح در این محل احداث شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ مطالعه ساخت این تقاطع غیر همسطح آغاز شده است، گفت: پس از هفت ماه عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گفته‌ی واحدی در مسیر این پروژه معارضان حقیقی، حقوقی و شرکت‌های خدماتی هم‌چون آب و برق و آرامستان ارامنه وجود داشت که با همکاری شهرداری برطرف شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران با اشاره به اینکه شش میلیارد تومان هزینه‌ی ساخت تقاطع غیر همسطح خاورشهر شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد منابع این پروژه را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین کرد و ۲۰ درصد دیگر نیز به دستور استاندار تهران تامین شد.

وی به کمبود اعتبارات برای ساخت پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ی در حال اجرا در استان تهران داریم اما تعدادی از پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.

به گفته‌ی واحدی در محور امام رضا (ع) دو گلوگاه ترافیکی وجود دارد که برای رفع آنها نیز دو پروژه تعریف شده است.

وی ادامه داد: کنار‌گذر جنوبی پاکدشت به طول ۳۲ کیلومتر در حال اجرا است و پنج کیلومتر آن آماده شده است اما معارضانی دارد که فرمانداری باید در راستای آزاد‌سازی آن اقدام کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران گفت: سه‌راهی سیمان نیز پروژه دیگری است که در محور امام رضا(ع) به صورت مشترک با منطقه ۱۵ شهرداری استان تهران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات این پروژه تمام شده است، افزود: اجرای این پروژه باعث باز شدن گره ترافیکی میدان بسیج تا پاکدشت می‌شود.

واحدی با بیان این‌که ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی در استان تهران آماده‌ی بهره‌برداری است، گفت: ۸۶ هزار واحد مسکن مهر آماده‌ی افتتاح است که هفته گذشته ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد آن را تحویل دادیم.

مدیرکل اداره راه و ترابری استان تهران از تحویل ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در هفته آینده خبر داد و افزود: این واحدها در شهرستان پاکدشت و دیگر شهرستان‌های استان تهران به متقاضیان تحویل داده می‌شود.  

    نظرات