۳ ویژگی برجسته تونل نیایش

۳ ویژگی برجسته تونل نیایش

www.BanaNews.irمعاون ترافیک شهردار تهران در خصوص آثار و پیامدهای افتتاح تونل نیایش گفت: این تونل که در حفظ آرامش و تامین امنیت شهروندان می‌تواند مؤثر باشد، از امتیازات بسیاری برخوردار است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانات اخیرشان بر موضوع مهم آرامش و امنیت روانی و اخلاقی مردم به عنوان یک اصل اساسی تاکید فرمودند.
وی با تاکید بر این که تاسی از فرمایشات ایشان در سرلوحه فعالیت‌های مدیریت شهری قرار دارد، افزود: از این رو توسعه زیرساخت‌های شهری و اجرای پروژه‌هایی نظیر تونل نیایش گامی عملی در جهت حفظ آرامش و تامین امنیت شهروندان محسوب می‌شود.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که افتتاح تونل نیایش، صرفاً گشایش یک تونل نیست بلکه باعث گشودن بسیاری از گره‌های ترافیکی می‌شود، افزود: گشایش تونل نیایش باعث گشودگی نسبی در جریان ترافیک تهران شده و ترافیک شبکه معابر شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با بیان این که تونل نیایش از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است، اظهار کرد: این تونل به عنوان یک تونل «ایمن»، «استاندارد» و «هوشمند»، بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و به دو تونل مجزا تقسیم گردیده و با رعایت تدابیر و تمهیدات ایمنی به عنوان یک تونل کاملاً امن و استاندارد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که هم‌زمان با بهره‌برداری از تونل نیایش، مرکز کنترل ترافیک این تونل نیز آغاز به کار کرده، تصریح کرد: تمام تجهیزات و سامانه‌های هوشمند ترافیکی از جمله سیستم‌های کنترل سرعت، تهویه و اطفای حریق و روشنایی این تونل به بهره‌برداری رسیده و دوربین‌های تردد‌ شمار، ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط، دوربین‌های نظارت تصویری و دوربین‌های کنترل خط اضطرار و امداد در این تونل راه‌اندازی شده‌اند.
تشکری هاشمی در خصوص انجام حرکات پر خطر از سوی رانندگان برخی خودروهای عبوری از تونل‌های شهری گفت: ۲۰ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مجروح سالانه در تصادفات رانندگی کشورمان، نتیجه برخی حرکات پرخطر است و رعایت نکات ایمنی در رانندگی به ویژه هنگام رانندگی در تونل‌های شهری و جاده‌ای، از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون ترافیک شهردار تهران در پایان با تاکید بر این که در حال حاضر روزانه ۳ میلیون مسافر در تهران از طریق مترو جابه‌جا می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر خطوطی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، ۱۵۰ کیلومتر متروی در دست ساخت داریم که با تکمیل و بهره‌برداری از این خطوط تحول شگرفی در وضعیت ترافیک تهران به وجود خواهد آمد.

    نظرات