بیش از ۲۱۵ هزار بافت فرسوده شهری تخریب شد

بیش از ۲۱۵ هزار بافت فرسوده شهری تخریب شد

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار واحد بافت فرسوده شهری تخریب و به جای آن ۷۱۳ هزار واحد جدید ساخته شده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‌پور - رییس شرکت عمران و بهسازی شهری - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سال گذشته به ۷۹ هزار و ۷۷ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: تا سال ۸۸ برای ۳۰ هزار و ۷۰۵ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی پرداخت شده بود که این تسهیلات در سال ۸۸ به ۳۹ هزار و ۴۴۸ واحد مسکونی تعلق گرفت و در سال ۸۹ نیز ۶۰ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی دریافت کردند.
به گفته کیان‌پور، در ۱۱ ماه امسال به ۱۷۱ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی تخصیص یافته که تاکنون بالغ بر ۶۸ هزار واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از این میزان بالغ بر ۶۴ هزار واحد مسکونی با بانک‌های عامل قرار‌داد منعقد کرده‌اند.
رییس شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان این‌که ‌بهره‌برداری ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری برای امسال پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ هزار و ۹۰۳ واحد مسکونی افتتاح شد و ۴۶ هزار و ۷۰۸ واحد مسکونی دیگر نیز آماده افتتاح است.

    نظرات