اعتراض استانداری به کمبود پارکینگ در پایتخت

اعتراض استانداری به کمبود پارکینگ در پایتخت

http://www.bananews.irمعاون استاندار تهران با بیان اینکه کمبود پارکینگ در تهران به یک معضل تبدیل شده که ما نیز به آن معترضیم گفت:حدود ۳۰ درصد از تمامی عملیات‌های عمرانی که برای احداث خیابان در تهران انجام می‌شود توسط شهروندان برای پارکینگ اشغال می‌شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکل کمبود پارکینگ در سطح شهر تهران به ویژه در جوار مراکز خرید که باعث ایجاد بار ترافیکی در ساعات پیک و در آخرین ماه سال می‌شود، گفت: استاندار یکی از معترضان کمبود پارکینگ در تهران است و مدیریت مجموعه شهری باید پاسخگوی این دغدغه باشد.
وی افزود: حدود ۳۰ درصد از تمامی عملیات‌های عمرانی که برای احداث خیابان در تهران انجام می‌شود توسط شهروندان برای پارکینگ اشغال می‌شود. در حالی که اگر پارکینگ‌های شهرداری مجاز ساخته شود، این معضل حل‌شدنی است.
معاون استاندار تهران تصریح کرد: استاندار آماده است تا از طریق اداره کل ثبت تمهیداتی را اتخاذ کند که پارکینگ‌ها دارای سند شوند و افرادی که اقدام به احداث پارکینگ‌ها کنند از طریق سند آن را به مالکان تجاری فاقد پارکینگ بفروشند.
وی درباره احداث پارکینگ‌های زیرزمینی در خیابان شهر نیز گفت: این طرح با استقبال خوب مواجه نشد، اما در شهرستان‌های استان تهران از جمله رباط کریم، اسلامشهر، شهریار و گلستان پارکینگ‌های طبقاتی دارای اسناد مجاز و پارکینگ‌های زیرزمینی در حال احداث است.
محمودی از شهروندان خواست در آخرین ماه سال به علت افزایش تردد در سطح شهر، به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی، از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا بار ترافیکی ساعات پرتردد کاهش یابد.

    نظرات