نخستین اطلس میراث زمین‌شناختی ایران در سطح ملی منتشر شد

نخستین اطلس میراث زمین‌شناختی ایران در سطح ملی منتشر شد

http://www.bananews.irنخستین اطلس میراث زمین‌شناختی ایران به منظور معرفی و بررسی پدیده‌های ارزشمند کشورمان به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی‌ کشور تهیه شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا امری‌کاظمی، مجری طرح ژئوتوریسم سازمان زمین شناسی گفت: اطلس میراث زمین‌شناختی ایران نخستین کتاب در سطح کشوری (ملی) است که به معرفی و بررسی پدیده‌های ارزشمند و چشمگیر زمین‌شناختی ایران می‌پردازد.
وی درباره ویژگی‌ها و موارد استفاده اطلس میراث زمین‌شناختی ایران خاطرنشان کرد: اطلس مورد نظر با معرفی نزدیک به ۱۵۰ نقطه و منطقه برجسته زمین‌شناسی از دیدگاه علمی، زیبایی شناختی و یا گردشگری، چشم‌اندازی از میراث زمین‌شناختی کشور را به تصویر می‌کشد و می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان ژئوتوریسم و ژئوپارک قرار گیرد.
امری کاظمی با بیان این که این اطلس با طراحی ویژه و چشم‌نواز در دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰۰ قطعه عکس در اطلس میراث زمین‌شناختی ایران وجود دارد و کتاب در ۵۰۰ صفحه در قطع رحلی بزرگ و با چاپ نفیس تهیه شده است.
مجری طرح ژئوتوریسم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تاکید کرد: در اطلس میراث زمین‌شناختی ایران علاوه بر نقشه کروکی‌های کوچک مختص هر پدیده در بخش مورد نظر، یک برگ نقشه کامل ایران پیوست است که در مقیاس ۱ به ۴ میلیون، تمامی نقاط معرفی شده در کتاب را به صورت یک‌جا نمایش می‌دهد.

    نظرات