طرح تولید انبوه مسکن محلی در تهران

طرح تولید انبوه مسکن محلی در تهران

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به وجود بیش از سه هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده و ۱۵ هزار هکتار بافت‌ ناپایدار در سطح شهر تهران گفت: سازمان نوسازی در سال‌های اخیر با اتخاذ رویکرد حمایتی، هدایتی و نظارتی، بسترهای لازم جهت تحقق موج نوسازی مردمی را مهیا کرده و با ظرفیت‌سازی، تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی و ایجاد بستر محرک توسعه، مشارکت شهروندان را برای نوسازی جلب کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز بافت‌های فرسوده شهر تهران و دیگر شهرهای کشور در یک موقعیت حساس و استرات‍‍ژیک قرار گرفته‌اند و نوع نگاه به این بافت‌ها بسیار حائز اهمیت است.
جعفری افزود: اگر قرار باشد برای ساماندهی این حجم از بافت‌هایی که دستخوش مشکلات هستند، شیوه دخالت مستقیم را مورد توجه قرار دهیم، موفق نخواهیم شد؛ همانطور که سازمان نوسازی در طول فعالیت خود در گذشته با رویکرد کاملا مداخله‌‌جویانه تنها توانست ۱۲هزار واحد مسکونی را نوسازی کند که مسلما این رقم پاسخگوی حجم زیاد نیاز‌ها برای نوسازی نیست. او با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر ضرورت تغییر رویکرد سازمان نوسازی از تصدی‌گری به تولی‌گری، گفت: سازمان نوسازی در سال‌های اخیر توانست با اتخاذ رویکرد حمایتی، هدایتی و نظارتی بسترهای لازم برای تحقق موج نوسازی مردمی را مهیا کرده و با ظرفیت‌سازی‌، تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی و ایجاد بستر محرک توسعه، مشارکت شهروندان را برای نوسازی به خود جلب کند.
او تصریح کرد: در همین راستا سازمان نوسازی شروع به تدوین برنامه علمی و عملی با نگاه غالب مشارکت شهروندان کرد که این برنامه تدوین و نمونه آزمایشی این طرح نیز در منطقه ۱۶شهرداری تهران پیاده‌سازی و اجرا شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، طرح تولید انبوه مسکن محلی در بافت فرسوده منطقه ۱۶، الگوی مناسبی برای نوسازی شهر تهران و سایر کلانشهرهای کشور است.
جعفری ادامه داد: در زمان اجرای این طرح، ساکنین بافت‌های فرسوده در خانه‌های پشتیبان در‌‌‌‌ همان محل ساکن شده و فرآیند نوسازی با به کارگیری مصالح با کیفیت و استاندارد و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا بر مبنای الگوی معماری اسلامی - ایرانی با پشتیبانی و مشارکت اهالی اجرا می‌شود. او طرح تولید انبوه مسکن محلی را فاز اساسی برای گام‌های بعدی توسعه در کشور دانست و تاکید کرد: با اجرای برنامه‌ای مدون طبق یک مدل توسعه تعالی بخش، ظرف مدتی معلوم بستر مناسب برای سایر طرح‌های توسعه‌ای در کشور فراهم خواهد شد.

    نظرات