ساخت خانه در کانادا کاهش می‌یابد

ساخت خانه در کانادا کاهش می‌یابد

http://www.bananews.irسازمان مسکن فدرال کانادا (CMHC) پیش‌بینی کرد: کندی رشد اقتصادی و اشتغالزایی، به تقاضا برای خانه‌های نوساز در سال میلادی جاری لطمه زده و موجب کاهش ساخت و ساز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اساس پیش‌بینی این سازمان، کندی رشد بازار مسکن که در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ آغاز شد، در نیمه اول سال ۲۰۱۳ ادامه می‌یابد اما این بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به رشد بازمی‌گردد.

بازار مسکن کانادا در سال ۲۰۱۱ و نیمه اول سال ۲۰۱۲ با کمک نرخ‌های بهره اندک رشد بالایی داشت اما با اقدام دولت فدرال در سخت کردن قوانین اعطای وام مسکن که به منظور جلوگیری از شکل‌گیری حباب قیمت انجام گرفت، رشد این بازار کند شد.

بر اساس گزارش سه ماهه سازمان مسکن فدرال کانادا، ساخت مسکن به ۱۷۸ تا ۲۰۲ هزار واحد در سال ۲۰۱۳ می‌رسد که کمتر از ۲۱۴ هزار و ۸۲۷ واحد در سال ۲۰۱۲ خواهد بود اما وضعیت ساخت در سال ۲۰۱۴ بهبود یافته و به ۱۷۱ تا ۲۱۷ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش رویترز، در حالیکه میزان فروش مسکن در کانادا کاهش یافته و قیمت‌ها نیز بر مبنای ماهانه در حال کاهش است، قیمت‌های مسکن ملی همچنان بالاتر از سطح یک سال گذشته است.

    نظرات