خرید و فروش خانه قدیمی از رونق افتاد

خرید و فروش خانه قدیمی از رونق افتاد

http://www.bananews.irدر سال‌های اخیر خرید و فروش خانه‌هایی با سبک قدیمی از رونق افتاده و بازار شهر تهران به سمت آپارتمان‌های کوچک و ارزان قیمت گرایش بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، خرید خانه در شهر تهران مانند گذشته رونق ندارد و اغلب مردم ترجیح می دهند که به جای خرید خانه های قدیمی، آپارتمان‌های نوساز را خریداری کنند که مشکلات یک بنای قدیمی را نداشته باشد.

از سوی دیگر، افزایش قیمت مسکن باعث شده که متقاضیان به سمت آپارتمان‌هایی با متراژ پایین و ارزان قیمت تر بروند و از امکانات وام مسکن این آپارتمان‌ها استفاده کنند. در واقع کشش بازار در آن حدی نیست که اغلب متقاضیان توان مالی زیادی برای خرید خانه داشته باشند؛ به همین جهت این روزها خرید و فروش خانه قدیمی ساز طرفداران زیادی را ندارد.

البته برخی از بساز و بفروش‌ها به سمت خرید این خانه ها می روند تا پس از مدتی بتوانند با ساخت آپارتمان‌های چند طبقه سود بیشتری را به دست بیاورند اما در نهایت قشر خاصی در شهر تهران به سمت خرید خانه می روند.

این دسته از افراد که توانایی مالی بیشتری دارند، خرید خانه را به آپارتمان نشینی ترجیح می دهد و در حقیقت خرید و فروش خانه هایی که تنها یک مالک دارد، برای متقاضیانی با پول بیشتر امکان پذیر است.

یکی از فعالان بازار مسکن در این باره به مهر گفت: تعداد خانه ها در شهر کاهش زیادی پیدا کرده است و متقاضیان محدودی هم برای آن وجود دارد که همین مقدار جوابگوی نیاز بازار است.

بر اساس این گزارش، بخش زیادی از متقاضیان خرید خانه در مناطق شمالی و یا خیابان‌های گران تر وجود دارند و حتی برخی از سازندگان با ساخت خانه های لوکس و با امکانات سعی می کنند به بازار این متقاضیان نیز توجه کنند اما در خیابان‌های نه چندان گران پایتخت، خانه‌ها اغلب کلنگی هستند و برای ساخت و ساز به فروش می رسند.

در واقع خانه های بازسازی شده و یا نوساز قیمتی به مراتب بیشتر از خانه های قدیمی و لوکس دارند و حتی می تواند یک خانه بازسازی شده تا بیش از یک میلیون تومان در هر مترمربع قیمت خانه را افزایش دهد. از سوی دیگر، خانه های نوساز و لوکس که امکانات به روز داشته باشند هم قیمتی بیش از یک آپارتمان لوکس در پایتخت دارند.

قیمت خانه در برخی از محله های تهران

 یک خانه با ۱۴۰ متر بنا در محدوده ستارخان شادمان با بر ۶ به قیمت ۹۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و یک خانه ویلایی با متراژ ۱۸۰ متر در محدوده ایران خودرو متری ۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین یک خانه با متراژ ۱۲۰ در سعادت آباد با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد و یک خانه با متراژ ۱۹۸ متر در حکیمیه با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک خانه ۱۱۵ متری با ۲۴۰ متر زمین در محدوده سعادت آباد هم ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که یک خانه ۵۰ متری در خیابان مولوی با بر ۵ و قابلیت تجمیع، ۱۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

براین اساس، یک خانه ۹۰ متری سه طبقه در خاوران با موقعیت بافت فرسوده، ۲۵۵ میلیون تومان از سوی مالک فروخته می شود و یک خانه ۴۷ متری و دو طبقه در محدوه دارآباد با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

    نظرات