نخستین بندر خصوصی تا پایان سال افتتاح می‌شود؟

نخستین بندر خصوصی تا پایان سال افتتاح می‌شود؟

http://www.bananews.irمدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با ابراز امیدواری از افتتاح بندر آستارا تا پایان سال، گفت: فردا - هشتم اسفند ماه - جلسه‌ای برای تعیین مرز مجاز دریایی این بندر برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد منتصر کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ برای آغاز به کار بندر آستارا نیازمند تعیین مرز مجاز دریایی هستیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر یک پست اسکله با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در سال در بندر آستارا آماده بهره‌برداری است، گفت: تجهیزات مورد نیاز سخت‌افزاری و دیگر وسایل نقلیه جابه‌جایی بار در بندر آستارا وجود دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر بندر آستارا، حوضچه و موج‌شکن دارد و آماده بهره برداری است که به محض تعیین مرز مجاز دریایی کار تخلیه و بارگیری در این بندر آغاز خواهد شد.

به گفته منتصر کوهساری در برنامه‌های توسعه‌ای بندر آستارا و فازهای بعدی این بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری تا ۲٫۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افتتاح این بندر و آغاز به کار آن تا پایان سال محقق می‌شود؟ ابراز امیدواری کرد تا پایان سال شاهد آغاز بهره‌برداری از بندر آستارا به عنوان نخستین بندر ساخته شده توسط بخش خصوصی باشیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: فردا - سه‌شنبه - جلسه‌ای با حضور اعضای هیات دولت برگزار می‌شود تا مرز مجاز دریایی مشخص برای این بندر مشخص شود.

 یک شرکت خصوصی بازسازی بندر آستارا را به عهده گرفت و تخلیه و بارگیری کالا را به صورت فله آغاز کرد.

این بندر از شهریور ماه امسال آماده بهره‌برداری است اما مشخص نبودن مرز مجاز دریایی مانع آغاز به کار آن شده است.

    نظرات