تاثیر شایعات بر نوسانات بازار مسکن/ قیمت آپارتمان ۶۰ تا ۶۵ متری در تهران

تاثیر شایعات بر نوسانات بازار مسکن/ قیمت آپارتمان ۶۰ تا ۶۵ متری در تهران

http://www.bananews.irدر هفته های اخیر شایعات در مورد قیمت مسکن در سال آینده موجب شده است که سازندگان تمایلی به فروش نداشته باشند و برخی از متقاضیان هم حاضر به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای خرید آپارتمان شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خرید و فروش آپارتمان که در چند ماه اخیر تحت تاثیر نوسان قیمتها قرار گرفته، در هفته های اخیر دوران متفاوتی را سپری می‌کند اما سقف گرانی به اندازه‌ای بوده است که متقاضیان توان خرید واحدها را ندارند.

در واقع افزایش قیمتها در این بخش منجر به این شده است که تعدادی از سازندگان هم تمایلی به فروش واحدهای خود نداشته باشند و حتی در اغلب موارد واحدهای خود را پس از قولنامه دوباره پس گرفتند.

به عبارت دیگر، افزایش قیمتها در این بخش موجب کاهش عرضه از سوی سازندگان شده است و آنها برای کسب سود بیشتر به انتظار روزها و هفته های آینده بازار مسکن هستند، ضمن آنکه در حال حاضر علاوه بر کاهش متقاضیان خرید، فروشندگان زیادی هم در بازار مسکن نیستند که این امر را تعداد آگهی های فروش مسکن نشان می دهد.

در عین حال شایعات موجب شده است، متقاضیان موجود در بازار مسکن که وضعیت مالی مناسب تری دارند، به دنبال خرید آپارتمان، قبل از سال جدید باشند؛ بنابراین قیمت‌های تعیین شده از سوی فروشنده را می پذیرند که همین امر هم موجب گرانی هر مترمربع در یک محله مسکونی می شود.

 یکی از فعالان بازار مسکن به خبرنگار مهر، گفت: یک آپارتمان که قیمت کنونی آن هر مترمربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، با قیمت ۴ میلیون تومان به فروش رسید و خریدار هم از این بابت رضایت داشت ،چون مشتریان نسبت به آینده بازار مسکن نگران هستند ترجیح می دهند قبل از سال جدید واحد خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت قیمت مسکن خیلی زیاد افزایش یافته است، افزود: با وجود این شرایط، نمی توان پیش بینی از بازار مسکن داشت و فقط برخی از مالکان هستند که از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک آپارتمان ۶۵ متری و دوخوابه، نوساز با انباری در خیابان پیروزی هر مترمربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و در محدوده خیابان ونک، یک آپارتمان ۶۴ متری و دو خوابه با عمر ۵ ساله با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک واحد ۶۳ متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری در منطقه تهرانپارس با شرایط ۱۳ میلیون توان وام، ۲۰ میلیون تومان رهن به علاوه ۲۷۰ هزار تومان اجاره و ۱۷۰ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و واحد دیگری در محدوده گلبرگ با متراژ ۶۵ متر و در دو طبقه، ۲۰ میلیون تومان وام، ۵۰ میلیون تومان رهن و ۱۲۰ تومان نقد قیمت‌گذاری شده است.

در خیابان نبرد یک واحد ۶۱ متری و یک خوابه، با پارکینگ و آسانسور با عمر ۱۰ ساله با ۱۵۰ میلیون تومان نقد و ۳۰ میلیون تومان رهن به فروش می رسد، همچنین یک دستگاه آپارتمان در دردشت به مساحت ۶۲ متر با عمر ۷ ساله ۲۹۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک واحد ۶۵ متری در محدوده خیابان کارون و عمر ۱۰ ساله با ۲۰ میلیون تومان وام و ۱۴۲ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و در خیابان پیروزی دهم فروردین یک واحد ۶۴ متری با آسانسور تکواحدی با قیت ۲۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در محدوده تهرانپارس هم یک واحد ۶۴ متری با ۲۵ میلیون تومان وام بدون بهره، ۴۰ میلیون تومان رهن و ۱۴۲ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و یک واحد ۶۳ متری با پارکینگ و انباری در تهرانپارس با عمر ۱۲ ساله متری ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

    نظرات